Mijn Communities
Help
karl Wegner
CHAMPION ***

Waarom Ping-ID voor verschillende applicaties onder Mijn YF actief

door karl Wegner

Wij verwachten eenmaal met Ping-ID ingelogd te zijn in Mijn YF, dat we deze tweeweg authenticatie niet meer hoeven op te geven als we een applicatie binnen Mijn Youforce opstarten, zoals Youforce Reporting en HR Core Online.

Tevens bij een half uur of een uur inactiviteit, werkt de applicatie niet meer en moet je weer je Ping-ID gebruiken. Voor diegenen die de hele dag met Mijn Youforce werken is dit ontzettend hinderlijk.

 

Gaat dit binnenkort nog een keer veranderen? 

7 ANTWOORDEN 7

door Sabine Koelewijn

Hoi @karl Wegner@Wim Boogaard@Riny en @Andrea de Bie - Hazelhof

Wij vragen de extra Ping authenticatie voor modules die we extra willen beveiligen. Dit zijn de modules die eerder onder admin.youforce.com staan. Omdat we in Mijn Youforce dit onderscheid in the URL niet meer hebben, hebben we de extra Ping authenticatie die bij het eerste proces voor professionals wordt geopend. Wij zijn wel aan het onderzoeken of we dit aan kunnen passen. 

 

Onlangs hebben we Single Sign On voor professionals mogelijk gemaakt en daar hebben we deze stap al weg kunnen nemen. Dus wanneer een professional inlogt met SSO zal hij of zij niet meer de extra authenticatie uit hoeven voeren. Mocht je dit voor jullie organisatie ook willen, dan kan ik dat voor jullie aan laten zetten. 

karl Wegner
CHAMPION ***

door karl Wegner

Hoi @Sabine, dat is mooi. We kunnen hier nog geen gebruik van maken, aangezien de beheerders naast hun medewerkeraccount een IC-account hebben. Geen personeelsnummer, dus geen mogelijkheid voor SSO. We gaan dit binnenkort ombouwen en het medewerkeraccount met de extra rechten uitbreiden. Dan is het voor ons denk ik wel mogelijk om SSO in te loggen als professional. We zitten dan alleen nog met een aantal medewerkers van afdeling PSA, die binnen Self Service meer dan 3 rollen hebben en daardoor verplicht zijn om een IC-account te krijgen. Dan gaat deze oplossing voor hun niet op. Kom er later wel bij je op terug, aangezien ik begrijp dat er iets aangezet dient te worden.

door Sabine Koelewijn

Hoi @karl Wegner

Vermoedelijk kan je tegen die tijd zelf SSO voor professionals aanzetten voor jouw organisatie. Wij verwachten dit namelijk op korte termijn te releasen. Wat betreft de medewerkers die binnen Self Service meer dan drie rollen hebben, dat is daarmee helaas nog niet helemaal opgelost. Maar wij zullen wel verder onderzoeken of we voor onyouforce gebruikers ook de extra Ping weg kunnen halen. 

@Sabine Koelewijn duidelijk. Hierover heb ik al mailcontact gehad met jou

Wim Boogaard
CHAMPION *

door Wim Boogaard

Helemaal mee eens, dit is voor alle gebruikers zeer onvriendelijk, maar zeker voor de professionals die er hele dag mee werken. 

door Andrea de Bie - Hazelhof

Ik merk dit bij ons ook en dat zorgt voor ontevredenheid bij de gebruikers.

Riny
CONTRIBUTOR ***

door Riny

Bovenstaand probleem doet zich bij ons ook voor.