Mijn Communities
Help
agedijkstra
CONTRIBUTOR ***

Youforce account beheer werkt niet

door agedijkstra

meer organisaties die hier last van hebben?

Ticket ingeschoten. We zijn over op autorisatiebeheer leidend. Vanochtend ook account beheer kunnen gebruiken, maar krijg nu steeds foutmelding. 

 

Erg vervelend nu we over zijn op mijn.youforce.com en de app en veel medewerkers graag hun youforceID willen opvragen

 

 

9 ANTWOORDEN 9
Wietske
CONTRIBUTOR ***

door Wietske

Mijn collega's en ik krijgen ook deze foutmelding (Something went wrong). Het klopt dat als ik eerst Beaufort opstart en dan Youforce Account Beheer dat het dan wel goed gaat. Helaas is dit niet voor iedereen een optie, aangezien ik ook collega's heb die alleen toegang hebben tot Youforce Account Beheer en verder geen extra beveiligde modules. Ik ga een ticket indienen in ieder geval.

door Remco te Ronde

Beste  @agedijkstra (en andere beheerders), 

Zoals eerder aangegeven zijn we een verdere analyse gestart op dit onderwerp. Gelukkig komt de melding 'something went wrong' maar in uitzonderlijke gevallen voor. Maar als hij zichtbaar wordt dan is verversen (Ctrl+F5) helaas niet altijd direct de oplossing.

 

Allereerst wanneer komt dit voor? We zien dat dit kan voorkomen als je inlogt op Youforce (als beheerder). Als je vervolgens opnieuw inlogt in Youforce (optia a: b.v. in een andere Youforce omgeving zoals je Sandbox of optie b: met een ander account zoals een test-manager account). En daarna ga je mogelijk weer terug naar Youforce (als beheerder). Dan worden er ''onder water'' (in de coockies) instellingen bewaard waardoor je de foutmelding ziet in Youforce account beheer.

 

Gelukkig had jij (@agedijkstra)  zelf  al eerder de oplossing gedeeld in dat geval. Inderdaad het zogenaamd legen van je 'cache/coockies' lost het op. Dit kan zowel in Chrome als in Edge. Vaak gebeurt het ook automatisch als je je laptop volledig opnieuw opstart. 

 

Structureel gaan we het oplossen. Zoals je hebt kunnen lezen in Genereer Youforce Accounts nu beschikbaar in Configuratie Youforce brengen we functionaliteiten van 'Youforce account beheer' over naar het nieuwe 'Configuratie Youforce'. Hier treedt dit probleem niet op. En het voordeel van het nieuwe  'Configuratie Youforce' is dat het ook volledig in het Nederlands is. 

 

Begin 2024 zullen we stap voor stap verstellen welke/wanneer we onderdelen van 'Youforce account beheer' over brengen naar 'Configuratie Youforce'. 

 

Voor nu een fijne kerst en jaarwisseling gewenst!

Groet,

Remco te Ronde
agedijkstra
CONTRIBUTOR ***

door agedijkstra

door de cache te legen bij afsluiten van een sessie wordt dit probleem voorkomen. Dit kun je in Edge instellen :

instellen edge cache.pnginstellen edge cache 3.pnginstellen edge cache 2.png

door Remco te Ronde

Goedemorgen @agedijkstra@Monique1 en @L Weegenaar,

 

Mede door de door Age aangemaakte melding bij het ServiceCenter hebben we wat dieper kunnen analyseren wanneer dit optreedt. Onze huidige analyse laat zien dat dit kan gebeuren als 'Youforce Account Beheer' de aller aller eerste zogenaamde 'extra beveiligde module in Mijn Youforce' is die je opstart nadat je bent ingelogd. Zou je eerst bijvoorbeeld HR Core Online opgestart hebben en daarna 'Youforce Account Beheer' dan werkt het wel. 

 

We gaan verder met de analyse en zullen een update geven als het is aangepast. Nogmaals, het helpt enorm hoe duidelijk @agedijkstra de melding heeft aangemaakt bij het ServiceCenter. Bedankt voor het melden.

Groet,

Remco te Ronde
Monique1
CONTRIBUTOR ***

door Monique1

Ik krijg ook een foutmelding:

Monique1_0-1701438983518.png

Ook F5 werkt niet. 
Als ik Youforce account beheer opnieuw opstart vanuit Mijn Youforce, werkt hij wel.

 

L Weegenaar
CONTRIBUTOR ***

door L Weegenaar

Paar keer f5 / opnieuw openen doet wonderen 😉 

door Remco te Ronde

Hoi Age,

 

Goed dat je hiervoor een melding hebt aangemaakt. Vanuit Visma|Raet zitten proberen we zo vlot mogelijk naar alle meldingen te kijken. Een snelle blik in de meldingen leert mij dat op dit moment we niet van meerdere klanten deze melding hebben gehad. 

 

Zoals altijd zullen we jouw melding via het ServiceCenter verder oppakken. Maar wellicht lukt het, zoals je hieronder al aangaf, ook al weer als je je sessie ververst (Ctrl+F5) of opnieuw inlogt.

 

Maar via je melding koppelen we ook meer terug. 

 

Mochten er toch meer beheerders zijn die hetzelfde probleem ervaren dan is het fijn als dit wordt gemeld via het ServiceCenter.

Groet,

Remco te Ronde
agedijkstra
CONTRIBUTOR ***

door agedijkstra

onvoorspelbaar helaas, een gebruiker krijgt steeds foutmeldingen

 

agedijkstra
CONTRIBUTOR ***

door agedijkstra

het lijkt erop dat enige minuten na inloggen de link naar account beheer wel werkt, maar dat kan ook toeval zijn.