Mijn Communities
Help
Michiel_Kootker
CHAMPION *

Berekend veld gaat goed in Power BI en fout in Youforce Reporting

door Michiel_Kootker (Bijgewerkt ‎17-02-2023 11:11 door Chris van den Berg VISMA )

Ik heb een rapport nodig, waarop onder andere de code van organisatorische eenheid moet komen te staan en de code van de bovenliggende organisatorische eenheid:

 

Voorbeeld

Niveau Code     Naam                    Bovenliggende code

01           HOE       Bedrijf

0101      ZH          Ziekenhuis          HOE

0102      VVT       Verpleeghuis     HOE

010201  AFD       Afdeling               VVT

 

Omdat de code van het bovenliggende niveau niet in de entiteit staat heb ik in Power BI twee berekende velden gemaakt:

 

HogereOEauthLevel = Left('Organizational unit'[Auth_Level],('Organizational unit'[OU_Level]-1)*2)

 

HogereAfdelingCode = LOOKUPVALUE(

'Organizational unit'[OU_ShortName],

'Organizational unit'[Auth_Level],'

Organizational unit'[@HogereOEauthLevel])

 

In PowerBI gaat dit goed. Geen foutmelding, keurig rapport.

 

De twee velden zijn toegevoegd aan Youforce Reporting. Daar krijg ik bij de @HogereAfdelingCode een ∑ voor de naam. Dat resulteert in een foutmelding als ik deze toevoeg aan de tabel visual. Het aanvinken van “Don’t summarize” heeft geen effect.

 

Waarom gaat het in Power BI wel goed en in Youforce Reporting niet?

Wat zou ik wel kunnen doen om mijn rapport op orde te krijgen?

3 ANTWOORDEN 3
Goedgekeurde oplossing
Michiel_Kootker
CHAMPION *

door Michiel_Kootker

Hoewel ik er niet echt een verklaring voor heb, is het wel opgelost.

Bij het definiëren van het veld in Power BI heb ik niet gekeken naar de opties boven de formule: "Data type" en "Summarization". 

Ik heb het veld weggegooid en opnieuw in Power BI aangemaakt en vervolgens weer in Youforce Reporting opgenomen.

 

Als de wijzigingen in het lokale model in Power BI tijdelijk zijn, zou het geen invloed moeten hebben lijkt mij. Evengoed: het werkt nu.

door Chris van den Berg

 

Voor nu alvast een reactie, ik kan later nog even naar je expressie kijken.

 

We hebben een veld beschikbaar die deze informatie ook weergeeft, namelijk Hogere Org. Eenheid. Is dit wellicht bruikbaar voor jou?

 

ChrisvandenBerg_1-1676461473065.png

 

 

Michiel_Kootker
CHAMPION *

Hoi Chris,

Dat geeft de naam weer van de hogere OE. Ik heb de code nodig. Wij hebben de organisatie verdeeld zodanig verdeeld dat er meerdere (nog) hogere eenheden zijn die allen "Verpleegafdelingen" hebben, die weer onderliggende eenheden hebben. De code is dus uniek, niet de naam.

Het toevoegen van "Korte Naam Hogere Org. Eenheid" zou voor deze rapportage wel helpen.

 

Maar dan loop ik bij de volgende rapportage weer tegen hetzelfde verhaal aan....