Mijn Communities
Help
S_Kuijer
CHAMPION **

Datavalidatie Analytics In- en Uitstroom & Personeelsdashboard

door S_Kuijer

Hoi,

 

In Analytics In- en Uitstroom Dashboard heb ik een OE geselecteerd, waarbij je ziet dat saldo instroom per 1/1/2023 = 6 (8 instroom - 2 uitstroom).

 

In Analytics Personeel Dashboard heb ik dezelfde OE geselecteerd, waarbij je ziet, dat aantal dienstverbanden 31/12/2022 = 105 en 01/01/2023 = 113.

Per saldo een verschil van 8.

 

Hoe kan ik dit verschil verklaren? Ik zie overigens bij andere OE's dat ik deze aansluiting wel kan maken.

Ben heel benieuwd of iemand mij hierbij kan helpen.

Gr Sas

8 ANTWOORDEN 8
Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door Lieke Sterk Huis

@Chris van den Berg, op het moment dat je jouw definitie gebruikt, dan zie je dus 1 medewerker maar 1 keer terug ook al zou deze persoon twee dienstverbanden hebben. Kan er ook nog een verschil hierin gemaakt worden? Of kan dit meegenomen worden in een doorstroom dashboard? 

door Chris van den Berg

@S_Kuijer heb je al gekeken naar de definities in de kennisbank? Personeel (Analytics) 

 

Daar staat onder andere het volgende:

 

Instroom

Deze meting telt het aantal medewerkers dat in de geselecteerde periode is ingestroomd. Hierbij kijken we naar het veld ‘Eerste datum in dienst’. Dit veld kijkt of ‘Datum in dienst CAO’ is gevuld in Beaufort Online en als deze leeg is dan wordt er gekeken naar ‘Datum in dienst’.

 

S_Kuijer
CHAMPION **

door S_Kuijer

Thnx @Chris van den Berg . Had die nog niet bekeken. En de in- en uitstroom kijken die dan naar andere datumvelden?

Want daar zie ik verschil mee

Gr Sas

S_Kuijer
CHAMPION **

door S_Kuijer

Ik ga dit maar als verstoring melden, ik kom er niet uit. Operationele rapporten (lijsten) wijken soms af van de waardes in de Analytics (dashboard)

Periode

Analytics dashboard (I/U)

Instroom (operationeel)

Uitstroom (operationeel)

Nov – 22

1

3

1

3

Dec – 22

0

1

0

1

Jan – 23

8

2

9

2

Feb

2

1

2

1

Mrt

4

1

4

1

Apr

2

3

2

3

Mei

3

0

3

0

Jun

5

1

4

1

Jul

3

1

3

1

Aug

3

1

3

1

Sep

6

2

6

2

Okt

1

1

1

1

Nov

0

1

 

1

S_Kuijer
CHAMPION **

door S_Kuijer

oh en ik zie bij 1 dezelfde dienstverband id 2 regels met datum in dienst, datum uit dienst (deze is afwijkend) en eerste datum uit dienst

S_Kuijer
CHAMPION **

door S_Kuijer

@Chris van den Berg  Ik heb in Personeel Dashboard (Analytics) een test pagina toegevoegd met daarin een tabel met medewerkers in dienst & uit dienst. Ik zie 1 dienstverband met datum uit dienst in december 2022 en 11 dienstverbanden met datum in dienst  in januari 2023

Als ik dezelfde kostenplaats opvraag in In- en Uitstroom Analytics dan zie ik 8 medewerkers bij instroom in januari 2023 en 1 uitstroom december 2022.

 

Gevoelsmatig de verschillen bij indienst

* 1 medewerker heeft 1e datum in dienst op 09-01-2023 (niet op 01-01-2023)

* 2 medewerkers hebben datum in dienst in januari 2023 en eerste datum in dienst op 2/6/2023 (ik ga nog uitzoeken of dit klopt)

 

Vraag: kan het zijn dat het veld "combi meting" in Personeel Dashboard (Analytics) naar een ander datum veld kijkt dan het in- en uitstroom dashboard analytics?

 

Gr Sas

 

 

 

 

 

 

Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *

door Lieke Sterk Huis

@S_Kuijer, wellicht tellen de 2 uitstroom niet mee op 1-1-2023, omdat 1-1-2023 hun laatste dag is? 

S_Kuijer
CHAMPION **

door S_Kuijer

Dank @Lieke Sterk Huis !

Ik ben benieuwd op welk veld de tellingen in de dashboards gebaseerd zijn. Bij instroom zie ik zowel veld "eerste datum in dienst" als "datum in dienst". Ik zie bij een medewerker dat deze velden van elkaar verschillen.