Mijn Communities
Help
HMogezomp1
CONTRIBUTOR ***

Historische functie en OE

door HMogezomp1

Ik wil een aantal rapporten maken met historische waarde. In beaufort historie kom ik echter de OE en de functie niet tegen. Hoe krijg ik deze wel op een peildatum in beeld?

7 ANTWOORDEN 7

door Chris van den Berg

@Marc Struver zie bijgevoegd voorbeeld. Zou je die eens kunnen importeren in je Reporting omgeving? Ben wel benieuwd of dat goed werkt.

 

In dit rapport heb ik:

  1. Aggregatie op startdatum en einddatum
  2. Filter op actueel, zodat je de waarde ziet die 'actief' is.

 

Laat maar weten als je nog vragen hebt hierover.

Marc Struver
CONTRIBUTOR ***

Hoi Chris,

 

Sorry dat ik nu pas reageer, ik had de melding gemist.

Ik heb het rapport geïmporteerd en verwerkt maar m.i. werkt het nog niet helemaal correct;

Zie print screens. mdw. 102051-2 heeft de functie EVV  vanaf 13-6-2023 (is ook de datum in dienst).

B04:

MarcStruver_0-1699885376759.png

Volgens rapport is dit 12-10-2023?

Dank alvst voor het meedenken.

 

Marc Struver
CONTRIBUTOR ***

door Marc Struver

MarcStruver_2-1699886025667.png

 

Rita3
CONTRIBUTOR *

door Rita3

In vervolg op bovenstaande vraag. Ik zie de historische waarden, maar ik zie geen ingangsdatum van bijv de functie. Waar kan ik dit vinden?

TheoLescure
VISMA

door TheoLescure

All historische waarden (ongeacht vanuit welke entiteit je ze haalt) maken gebruik van de start en einddatum die je terug kan vinden onder datum velden bij Dienstverband historie

TheoLescure_0-1683211036693.png

 

door Chris van den Berg

Je kunt deze uit de entiteiten zelf halen (organisatorische eenheid, functie). Als je kolommen uit dienstverband gebruikt, dan geven ze de actuele waarde weer. Als je kolommen uit dienstverband historie gebruikt in combinatie met velden uit Organisatorische eenheid of Functie, dan laat hij de historische waarden zien.

Marc Struver
CONTRIBUTOR ***

Hoi Chris,

Ben sinds kort bezig met reporting, wil hetzelfde bereiken als bovenstaand. een lijst van de huidige functie met ingangsdatum van die functie. Bij dienstverband vind ik de functie maar niet de startdatum? Blijf het proberen of heb jij een tip. Ten slotte bedankt voor je tutorials, zeer leerzaam.