Mijn Communities
Help
PaulaPieper
CHAMPION *

Hulp nodig bij peildata

door PaulaPieper

Hallo forumleden,

 

Misschien kan iemand mij helpen, want ik zie het even niet meer. Ik wil een (denk ik) relatief simpel  rapport maken, maar krijg niet de data die ik wil hebben. Wat ik wil is het aantal medewerkers per functie per geslacht op peildatum.

Ik heb een matrix gemaakt, functie in de rijen, Geslacht in de kolommen en Totaal van dienstverband ID (uit entiteit Dienstverband historie) in de waarden.

In de filters heb ik de peildata 'In dienst historie' en Dienstverband historie' toegevoegd (met waarde 1). En daarna een slicer toegevoegd voor de peildatum. Ik heb het Pbix rapport ook nog even toegevoegd.

Ik krijg alleen veel te veel resultaten. Wat doe ik fout?

8 ANTWOORDEN 8

door Chris van den Berg

@Björn Sman goed dat je me even hebt getagd. Want ik loop wat achter met reageren.

@PaulaPieper wellicht is dit de oplossing? Door Dienstverband ID ook als rij toe te voegen? Dan zie ik een andere telling. 

 

ChrisvandenBerg_0-1699446485053.png

 

VOOR:

ChrisvandenBerg_2-1699446533536.png

 

NA:

ChrisvandenBerg_1-1699446512282.png

 

PaulaPieper
CHAMPION *

Hoi @Chris van den Berg ,

Sorry, nu ben ik een beetje laat met reageren. Je krijgt inderdaad wel een ander aantal, maar nog steeds meer dan de werkelijkheid. Er staan nog steeds 29 P&O adviseurd (ADV P&O) en dan zouden er maar 7 moeten zijn op de peildatum die ik gekozen heb. Dus ik ga nog maar even verder puzzelen.

Goedgekeurde oplossing
PaulaPieper
CHAMPION *

door PaulaPieper

Hoi @Chris van den Berg 

Ik heb nog even door zitten puzzelen en het is met gelukt, ik heb de gewenste data eruit gekregen. Ik merk wel dat ik zaken op peildata nog lastig vind, dus als er tijd voor is, wil ik dat graag tijdens het rapportenuurtje nog een keer behandelen.

 

Björn Sman
CHAMPION **

door Björn Sman

@Chris van den Berg , kun jij Paula helpen?

Met vriendelijke groet,

Björn Sman
Functioneel Applicatiebeheerder || Informatiemanagement
Hartekamp groep
Björn Sman
CHAMPION **

door Björn Sman

Hi @PaulaPieper,

 

Je hebt kans dat als je eerst functiecode en daarna functie omschrijving doet dat hij het wel doet. Het eerste kolom moet in iedergeval iets uit het dvb historie zijn.

Met vriendelijke groet,

Björn Sman
Functioneel Applicatiebeheerder || Informatiemanagement
Hartekamp groep
PaulaPieper
CHAMPION *

door PaulaPieper

Nee, dat werkt ook niet. Ik heb nu alleen de functiecode (uit entiteit dienstverband historie) bij 'rijen' ingevuld en heb nog steeds 35 P&O-adviseurs op 31 oktober (en dat is echt teveel).

Björn Sman
CHAMPION **

door Björn Sman

Goedemorgen @PaulaPieper ,

 

Om gebruik te maken van Peildatum moet je over het algemeen de velden kiezen uit Dienstverband Historie. Als je Functienaam uit het Dienstverband Historie neemt doet jouw rapport het goed! 😃

Met vriendelijke groet,

Björn Sman
Functioneel Applicatiebeheerder || Informatiemanagement
Hartekamp groep
PaulaPieper
CHAMPION *

door PaulaPieper

Hoi @Björn Sman

Ja dat dacht ik ook, maar er zit geen functienaam in Dienstverband historie (alleen functiecode). Dus dan moet ik misschien nog een berekend veld aanmaken.