Mijn Communities
Help
MdeBeer
CHAMPION **

Jubileum data berekenen

door MdeBeer

@TheoLescure 

Wij gebruiken een eigen code voor de invoer van de datum in overheidsdienst (EP4030).

Nu heb ik uit een ander topic (DATEADD) de "oplossing" gevonden om het 25 jarig jubileum te laten berekenen met een eigen rubriekcode.

 

Jij heeft daar als antwoord deze oplossing bedacht: Format(EDATE('Contract Custom Fields'[Ambtsjubileum (E00030)], 300),"dd-MM-yyyy") Ik heb de formule aangepast naar onze rubriekcode en naam: Format(EDATE('Contract Custom Fields'[Datum in over.dienst (EP4030)], 300),"dd-MM-yyyy")

Dit werkt voor een deel van de medewerkers prima maar bij sommige medewerker werkt dit niet goed en komt er een verkeerde datum uit . Kan iemand mij misschien vertellen waarom dit bij de ene medewerker wel goed berekend wordt en bij de ander niet?

MdeBeer_1-1709130231590.png

 

 

 

 

9 ANTWOORDEN 9
MdeBeer
CHAMPION **

door MdeBeer

Ter info, ik heb een ticket aangemaakt om dit probleem op te lossen.

Yvonne1261
CONTRIBUTOR ***

door Yvonne1261 (Bijgewerkt ‎12-03-2024 07:28 door Yvonne1261 )

@MdeBeer Als je 300 vervangt door +300, wordt dan wel de juiste datum berekend. Ik heb +300 ingevoerd en krijg bij elke medeweker de juiste jubileumdatum.

MdeBeer
CHAMPION **

door MdeBeer

Ik heb de + toegevoegd maar ook dat heeft helaas niet geholpen bij ons. Het lijkt er op dat bij de geel gearceerde medewerkers gekeken wordt naar de in dienstdatum en niet naar de datum in overheidsdienst (EP4030). Maar dat zou niet moeten kunnen natuurlijk.

Yvonne1261
CONTRIBUTOR ***

door Yvonne1261

@MdeBeer EP4030 wordt deze standaard gevuld met de in dienstdatum en daarna gewijzigd met een andere datum? het ligt dan misschien niet aan de formule die je gebruikt binnen youforce reporting maar aan de wijze waarop de waarde van EP4030 gevuld wordt. Je zou eens kunnen proberen om de waarde van EP4030 in te vullen met ingangsdatum, datum in dienst. Dan staat er in de historie van rubriek EP4030 geen eerdere datum

MdeBeer
CHAMPION **

door MdeBeer

@Yvonne1261 

Als je kijkt bij de eerste geel gearceerde datum in overheidsdienst dan is er inderdaad een historie in die rubriek.

MdeBeer_0-1710502148303.png

Bij de 2e geel gearceerde staat er b.v.

MdeBeer_1-1710502277499.png

Hij pakt dus de waarde van de ingangsdatum van de rubriek.

Maar de berekening blijft verkeerd om e.o.a. reden.

Germen_Hagels
CONTRIBUTOR ***

door Germen_Hagels

@MdeBeer heb je niets aan de functie DATEDIFF() ?

MdeBeer
CHAMPION **

door MdeBeer

Bedankt voor het meedenken. Ik ga kijken of dit het probleem misschien oplost.

HeleenMogezomp
CHAMPION *

door HeleenMogezomp

@MdeBeer  Ik heb hiervoor dezelfde formule gebruikt. Naar aanleiding van jouw post heb ik deze berekeningen beoordeeld. Bij ons zie ik dat de berekende data wel kloppen.

Is het jouw al gelukt om hier een peildatum filter op te zetten?

 

MdeBeer
CHAMPION **

door MdeBeer

@HeleenMogezomp 

Helaas niet zoals ik zou willen.

Heb het nu als volgt opgelost :

MdeBeer_0-1709555166997.png