Mijn Communities
Help
cvanstijn
CHAMPION ***

Layout excel na Gegevens exporteren

door cvanstijn

Zodra je een rapport hebt gemaakt en gegevens gaat exporteren (hiervoor dien je het rapport wel eerst op te slaan anders werkt deze functie niet, je krijgt dan een foutmelding in beeld 'Kan bestand niet maken' misschien anders handiger dat je dan nog niet gegevens exporteren kan selecteren) dan worden de kolommen niet zo breed als deze in Youforce Reporting worden weergegeven. De standaard kolom wordt namelijk weergegeven.

 

Kan de opmaak hiervoor worden aangepast dat de kolommen even breed worden gemaakt en wel te lezen zijn?

 

En tevens worden de velden voor personeelsnummer en volgnummer niet als een getal gezien in excel, deze dien je dan eerst aan te passen voordat je verticaal kunt zoeken. 

 

En de weergave van periode periodiek wordt weergegeven met 2 cijfers achter de komma. Kan hier niet een heel getal van worden gemaakt in de presentatie? Het komt namelijk wel als heel getal in excel naar voren. Alvast bedankt!

cvanstijn_0-1659097873776.png

 

3 ANTWOORDEN 3

door Chris van den Berg

Als ik je bericht goed lees heb je het over 3 dingen:

 

  1. Kolombreedte wordt niet meegenomen na export excel
  2. Personeelsnummer en volgnummer graag numeriek maken
  3. Weghalen decimalen bij periode periodiek

 

De onderste twee punten kunnen we inplannen en oplossen. Punt 1 moet onderzocht worden. Zou je het eerste punt op de ideeën pagina willen posten? Punt 2 staat ook op de ideeën pagina. Daar zal ik ook updates posten en dan is de rest op de community ook op de hoogte.

 

Punt 3 pakken we ook op en daarvan zal ik hier een update posten als het klaar is.

 

Bedankt voor je feedback!

cvanstijn
CHAMPION ***

door cvanstijn

@Chris van den Berg Fijn dat punt 2 en 3 opgepakt gaan worden. Vooral punt 2 dat komt in haast elk rapport voor. Voor punt 1 heb ik nu een idee aangemaakt. Dit is niet gebruikersvriendelijk dat je zelf alle kolommen breder dient te maken om de inhoud te lezen terwijl dit wel goed wordt weergegeven in Youforce Reporting zelf. Alvast bedankt!

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

door Raymond_de_Rozario

Volgens mij kan je dit zelf doen, maar heb je wel Power BI desktop nodig. Als je die hebt, dan zou je via Youtube kunnen zoeken op Power BI decimalen aanpassen of kunnen klikken op deze link.


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden