Mijn Communities
Help
pkooijmans
CONTRIBUTOR *

Ontbreken data Stagiaires in rapportage

door pkooijmans (Bijgewerkt ‎17-02-2023 11:19 door Chris van den Berg VISMA )

Goedemorgen,

In Reporting heb ik een rapport opgesteld waarin geen data van Stagiaires (code ST en ST1) naar voren komen. Zodra de velden uit het dienstverband (in- en uitdienst datum) en dienstverband vrije velden (vog ontvangen en datum afgifte) eruit gehaald dan toont hij wel data.
Het vreemde is dat deze velden gewoon gebruikt worden bij stagiaires. 

 

Hoe is dit op te lossen?

7 ANTWOORDEN 7

door Chris van den Berg

@pkooijmans hoe heet het rapport waar je dit probleem in terug ziet? Dan kan ik even voor je kijken. Laten we anders even via de mail verder communiceren. Je kunt me een mail sturen naar christiaan.berg@visma.com

 

TheoLescure
VISMA

door TheoLescure

Goedemorgen, Ik heb jouw bericht helaas nog niet gezien, en ook geen melding van gehad dat er een bericht is geplaatst. Daarom ook geen antwoord kunnen geven. Is het mogelijk dat jij nog een keer probeert om deze te plaatsen? 

pkooijmans
CONTRIBUTOR *

door pkooijmans

Hoi Theo,

Vreemd, wellicht komt het omdat ik mijn 06-nummer in het bericht had geplaatst? Dat hij daarom 2x was verwijderd...

Ik zou namelijk graag telefonisch contact hebben, omdat ik je reactie niet helemaal begrijp en de oplossing volgens mij niet ligt in de OF functie. Het vreemde is dat bij stagiaires de velden die ik opvraag gewoon gevuld zijn en zij qua dienstverband vergelijkbaar zijn met vrijwilligers (waarvan wel data wordt getoond). De data van stagiaires verdwijnt (als enige categorie) wanneer ik velden uit het dienstverband toevoeg aan het rapport. Ik hoop dat we hierover contact kunnen hebben, alvast bedankt.

pkooijmans
CONTRIBUTOR *

door pkooijmans (Bijgewerkt ‎17-11-2022 14:19 door pkooijmans )

waarom wordt mijn reactie op dit bericht steeds verwijderd en niet beantwoord?!

pkooijmans
CONTRIBUTOR *

door pkooijmans

Hoi Theo,

Ik begrijp je antwoord niet helemaal en ook de oplossing niet.

De data wordt in het overzicht goed getoond voor alle soorten arbeidsrelaties, ik krijg alleen helemaal geen data van de soort arbeidsrelatie stagiaire. Pas wanneer ik een aantal kolommen weghaal vanuit het dienstverband (wat ik wil zien) komen zij opeens wel naar voren.

Ik heb een EN filter toegepast op soort arbeidsrelatie en volgens mij helpt een OF filter hierin niet. Het is ook geen berekend veld.

Kunnen we wellicht telefonisch contact hebben?

Mvgr. Peter Kooijmans (0682093947)

TheoLescure
VISMA

door TheoLescure

Goedemorgen, 
Binnen Youforce reporting kan je een tabel alleen filteren op een bepaalde waarde van een veld uit een entiteit indien er minstens 1 1 veld uit die entiteit is opgenomen uit de desbetreffende tabel. 
Soort arbeidsrelatie is gerelateerd aan het contract. Indien je alle contract velden uit de tabel haalt dan weet Power BI niet meer waarmee hij de soort arbeidsrelatie moet vergelijken en als resultaat komt dan iedereen naar voren. 
In dit bericht op het forum zijn enkele oplossingen aangedragen:
https://community.visma.com/t5/Forum-Youforce-Reporting/filteren-en-of/m-p/524850#M171
Hopelijk geeft dit voldoende inzicht. Zo niet dan horen wij het graag.

pkooijmans
CONTRIBUTOR *

door pkooijmans

Goedemorgen Theo,

 

Bedankt voor je reactie, ik begrijp deze alleen niet zo goed en weet niet hoe ik het kan oplossen. Kunnen we wellicht telefonisch contact hebben?

De velden die ik opvraag uit Youforce zijn wel gevuld bij de betreffende stagiaires, dus ik vraag mij ook af of een OF functie hierbij gaat werken. Hij haalt overal de data goed op behalve bij deze categorie medewerkers. Opvallend is dat wanneer ik velden vanuit uit het dienstverband haal, er wel data getoond word.
Ik hoop dat je me even kan bellen, alvast bedankt!


Mvgr. Peter Kooijmans (06-82093947)