Mijn Communities
Help
karl Wegner
CHAMPION ***

Overzicht jubilarissen

door karl Wegner

Ik loop nu tegen het probleem aan dat ik niet het overzicht krijg met de bestaande rubrieken mbt Jubilea.

karlie_0-1695367435460.png

Ik kan prima een overzicht maken mbt het volgende jubileum. Daar is ook een standaardrapport voor gemaakt door VismaRaet, maar een dergelijk overzicht kijkt naar de systeemdatum mbt de rubriek volgende jubileum. Dat is niet wat ik wil. Ik wil een jaar selecteren, maar ook een jaar in het verleden en dat ik dan alleen 12,5/25/40 jubilarissen in het geselecteerd jaar kan zien.

Dit krijg ik niet met de standaardrubrieken voor elkaar, tenzij er een foefje is.

We beschikken nog niet over Reporting Pro (Power BI). Wellicht is het daar op te lossen, maar kan het ook in de standaard reporting?

4 ANTWOORDEN 4
PetravanGeenen
CONTRIBUTOR ***

door PetravanGeenen

Hoi @karl Wegner , dit is in PowerBI wel te bouwen. Wij wilden dit ook graag dus ik heb 3 berekende velden gemaakt, voor de 3 verschillende jubilea. Het waren tevens mijn 1e zelf gemaakte berekende velden, dus spannend. Maar ze werken.

 

Vriendelijke groet

Petra van Geenen

Functioneel beheerder Mondriaan

karl Wegner
CHAMPION ***

door karl Wegner

Ik vermoede al dat dit in Power BI gerealiseerd kan worden. Bedankt voor de bevestiging. We kunnen dat zelf ook in report Builder en Impromptu realiseren. Binnenkort zullen wij ook de beschikking krijgen over Power BI, maar als in de beschikbare rubrieken binnen Youforce Reporting rubrieken zijn aangemaakt mbt jubilea, dan verwacht je ook dat de insteek overeenkomt wat wij al jarenlang hanteren. Helaas niet het geval. Ben benieuwd naar de nieuwe ontwikkelingen waar Chris het over heeft.

Björn Sman
CHAMPION **

door Björn Sman

Goedemorgen Karlie,

 

Wij liepen tegen hetzelfde probleem aan. Het antwoord wat ik terugkreeg van SD was dat je alleen vooruit kan kijken en niet terug a.d.h.v. peildatum ofzo. Misschien wel een fijne functie om toe te voegen aan de peildatum mogelijkheden @Chris van den Berg 

Met vriendelijke groet,

Björn Sman
Functioneel Applicatiebeheerder || Informatiemanagement
Hartekamp groep
karl Wegner
CHAMPION ***

door karl Wegner

Begrijp dan dat er geen alternatief is. Dit vind ik wel een issue. Ik ga een call inschieten. Vind dit geen wens.

Wellicht op te lossen mbt Reporting Pro, maar dan hoor ik dat wel.