Mijn Communities
Help

Reporting gebruikers met alleen lezen rechten

door Bas Menken - Gemeente Leiden

We zijn aan het testen om een aantal van onze gebruikers toegang te geven tot reporting. Het gaat om gebruikers die alleen rapporten mogen openen/exporteren naar excel en verder niks. 

 

Dit gaat goed maar we lopen tegen een aantal schoonheidsfouten aan

 

1. Voor iemand die niet zelf rapporten mag maken heeft het tabblad "mijn rapporten" geen toegevoegde waarde. Hier staat niks en gaat ook niks komen. Reporting wordt wel standaard op deze pagina geopend. Dit werkt verwarrend en zorgt voor een extra klik om bij je rapporten te komen.

 

2. De gebruiker heeft bij de rapporten de mogelijkheid om te bekijken en te exporteren. Bij het exporteren krijg je een foutmelding. Zou deze knop niet wegkunnen. Het exporten naar excel doe je vanuit het rapport zelf.

exporten bij read only.JPG

 

3. Als de gebruiker het rapport heeft geopend dan krijgt die bovenin een knop voor "Nieuw rapport". Deze knop werkt voor hun niet en geeft ook geen reactie. Het liefst zouden we deze knop weghebben of anders in ieder geval een melding dat je geen rechten hebt om een nieuw rapport te maken

 

Afbeelding1.png 

2 ANTWOORDEN 2

door Chris van den Berg

Hi Bas,

 

Hierbij nog mijn reactie/antwoorden op je vragen:

 

  1. Mee eens, dit werkte ook op die manier. Nu helaas niet meer. Dit wordt opgepakt en ik zal je hier in deze post op de hoogte houden.
  2. Wat bedoel je precies met exporteren? De functie in het menu als je op de kaart klikt? Of de export functie in het rapport als je die al geopend hebt?
  3. Dit issue hebben we opgelost. Deze knop zou nu niet meer zichtbaar moeten zijn voor de gebruikers met deze rechten.

Wat betreft punt 2. De functie in het menu als je op de kaart klikt