Mijn Communities
Help
Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Systeem mutaties in YF reporting maar beperkte periode selectie?

door Raymond_de_Rozario

Goedemorgen,

 

Ik kom er net achter dat wanneer ik met het onderdeel Systeemmutaties een rapport wil maken en een tweetal slicers wil toevoegen (ingangsdatum / log datum), dan worden deze tot een bepaalde periode beperkt. Ik kan met geen enkele mogelijkheid dit aanpassen naar een datum die voor 01-01-2021 ligt. De systeem mutaties binnen BF kan terug tot aan het begin van het eerste dienstverband. Ik dacht dat alle entiteiten "real time" in verbinding met de database stonden?

 

En nee, er zitten geen filters op de slicers. Meer mensen dit probleem?

 

Raymond_de_Rozario_1-1659082664597.png

 

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden

2 ANTWOORDEN 2
Goedgekeurde oplossing
Chris van den Berg
VISMA

door Chris van den Berg

Hi Raymond,

 

Het klopt dat je niet verder terug kant. We hebben deze entiteit beperkt tot het huidige jaar en het voorgaande jaar in verband met de hoeveelheid aan data. In overleg met consultants en klanten was de conclusie dat dit voldoende is voor mutatie entiteiten, omdat de historie van deze data steeds minder relevant wordt naar mate je terug gaat in de tijd.

 

Is dat voor jou anders? Waarom wil je graag meer historie zien?

 

Groeten,

Chris

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **

Niet iedereen heeft bij ons inzage in de systeem mutaties binnen BF, aangezien hier andere autorisaties aanhangen. Het komt niet vaak voor, maar soms wordt er gevraagd of wij (functioneel beheer) iets kunnen achterhalen wat langer dat een jaar geleden is. Ik kan dit zelf wel binnen BF opvragen, maar het makkelijk(er) zijn dat iemand dit zelf kan m.b.v. een rapportage. Gegevens worden dan alleen opgevraagd op basis van een personeelsnummer. Mijn idee was om dan het filter op het persoonsnummer veld standaard leeg te laten, zodat er geen data wordt opgehaald. Dan kan je maar 1 nummer invoeren. Dus geen multi-select en alleen handmatige invoer.

 

 


Met vriendelijke groeten,

Raymond de Rozario
Bedrijfskundig applicatiemedewerker

Medisch Centrum Leeuwarden