Mijn Communities
Help
Maurice van de Pol
CHAMPION *

Verwijderen gebruikers

door Maurice van de Pol

Tijdens de implementatie van Beaufort Online en Youforce Reporting hebben diverse consultants toegang gehad tot o.a. Youforce reporting. Na afloop van het project zijn ze als gebruiker verwijderd maar ik zie ze nu in bijvoorbeeld in onderstaande groep:MauricevandePol_1-1693573505223.png

maar ook met rechten voor standaard rapporten:

MauricevandePol_2-1693573801405.png

Vraag 1 : Hoe krijg ik iemand uit een groep verwijderd?

Vraag 2: Hoe krijg ik iemand uit rapporten verwijderd (zonder dat ik hem uit ieder los rapport van de 76 die we inmiddels hebben, moet verwijderen)?

8 ANTWOORDEN 8

door Chris van den Berg

@mauriceB 

 

De gebruikers die in Youforce Reporting zichtbaar zijn komen 'via' Autorisatiebeheer daar terecht. Als je gebruikers ziet in Youforce Reporting dan betekent dat ze geautoriseerd zijn voor 1 van de rechten die gekoppeld zijn aan de groep in Youforce Reporting. In het geval van bovenstaande voorbeeld HR Support. Je zou het volgende kunnen doen:

 

  1. Zoek de gebruiker op in autorisatie beheer bij het tabje 'Gebruikers'
  2. Bekijk de autorisaties die deze gebruiker heeft op Youforce Reporting
  3. Ga terug naar het beginscherm van Autorisatiebeheer, zoek de autorisatiegroep op waar die gebruiker nog rechten krijgt op Youforce Reporting en haal die gebruiker weg uit die gebruikers groep.
Maurice van de Pol
CHAMPION *

@Chris van den Berg Ik zie nu pas dat je gereageerd had omdat je een verkeerde Maurice genoemd hebt (Maurice B?)

 

Uiteraard had ik hetgeen jij aangeeft reeds gedaan en dat was ook de reden van mijn vraag: ze (Beerents Visma, Ophoff VISMA en Visma Meijer) zijn niet meer als gebruiker te vinden!

Maurice van de Pol
CHAMPION *

@Chris van den Berg Je hebt me, denk ik, een Kudo gegeven omdat je denkt dat je oplossing gewerkt heeft maar ik kan deze gebruikers niet meer verwijderen omdat ze niet te vinden zijn. Ze staan echter wel nog steeds met rechten in heel veel rapporten. Mijn 2de vraag is dus nog niet onbeantwoord:

 

Hoe krijg ik iemand uit rapporten verwijderd (zonder dat ik hem uit ieder los rapport van de 76 die we inmiddels hebben, moet verwijderen)?

In de configuratie zie ik dat de users in je screenshot geen toegang meer hebben tot rapportages die gepromoot zijn. Er zijn nog wel enkele rapporten in 'Mijn Rapporten' die van de desbetreffende user zijn.

Bij Visma Lescure zie ik alleen nog 1 rapport verlofrechtmutaties is geautoriseerd. Wellicht omdat deze specifiek voor deze gebruiker is toegewezen?

 

Ik zal even met mijn collega overleggen wat het beste is in situaties zoals deze, als gebruikers geen toegang meer hebben tot youforce reporting. Wat er dan moet gebeuren met de overgebleven 'rechten'

Maurice van de Pol
CHAMPION *

door Maurice van de Pol

@Chris van den Berg Lukt het je om antwoord te geven op mijn vraag?

Maurice van de Pol
CHAMPION *

@Chris van den Berg Inmiddels zijn we weer 2 dagen verder. Kun je me aangeven of het je lukt om antwoord te geven op mijn vraag of dat ik hiervoor een call moet inschieten?

Maurice van de Pol
CHAMPION *

door Maurice van de Pol

@Chris van den Berg Ze zijn verwijderd bij Individueel gebruikersbeheer.

door Chris van den Berg

@Maurice van de Pol  wat bedoel je met 'deze zijn als gebruiker verwijderd' ? Waar zijn ze verwijderd? In Autorisatiebeheer?