Mijn Communities
Help
MartijnVeenman
CONTRIBUTOR ***

Verzuimtijdvakken kloppen niet meer

door MartijnVeenman

In het maandrapport tellen de verzuimperioden (zoals kort, lang etc) niet meer op naar het totaal percentage. Dit is sinds kort, gezien ik nog printscreens heb van november waarbij dit nog wel klopte.

 

Als ik verder uitvouw naar medewerkersniveau dan zie ik dat sommige medewerkers wel worden meegeteld bij het totale percentage, maar niet voor een van de tijdvakken. Hier gaat dus iets mis. Ik kan hier geen detailplaatjes uploaden omdat het om vertrouwelijke informatie gaat, maar één algemeen plaatje om een idee te geven. De percentages vallen dus lager uit dan het totaal.

 

Kan dit met spoed worden opgelost? Ik zal ook een storingsmelding maken.

5 ANTWOORDEN 5

door Chris van den Berg (Bijgewerkt ‎12-01-2024 16:58 door Chris van den Berg VISMA )

We hebben deze week een wijziging gedaan waardoor de cijfers zijn verbeterd. Verzuimgevallen die in z'n geheel buiten een actief dienstverband vallen werden nog meegerekend in het verzuimpercentage. Deze hebben we eruit gefilterd. Dit komt uiteraard niet vaak voor, maar heeft wel impact op het percentage.


In je eerder gestuurde screenshot gebruik je de kolommen Kort ,Midden Lang en Lang, 2e jaar en 3e jaar. Deze kun je alleen niet zomaar bij elkaar optellen, omdat die eerste drie duurklassen zijn en die laatste twee jaar-percentages. Voor meer informatie over het verschil tussen deze twee type verzuim kolommen kun je het volgende artikel raadplegen (onderste gedeelte in het artikel) : Verzuimduurklassen 

RutgerH
CONTRIBUTOR ***

door RutgerH

@Chris van den Berg , bij ons is er ook een afwijking. Is er al inzicht in het issue? Kunnen wij zelf nog iets aanpassen zodat de percentages weer optellen naar het totaal?

MartijnVeenman
CONTRIBUTOR ***

door MartijnVeenman

Hoi @Chris van den Berg , het ziet er al beter uit. Als ik ze bij elkaar optel kom ik meer in de buurt, maar nog niet helemaal. Zou jij ook eens mee willen kijken?

door Chris van den Berg

Hoi Martijn! We hebben iets vergelijkbaars gezien en waar we een actie op hebben gezet. Dit vannacht wordt recht getrokken. Na vandaag is het denk ik opgelost. Wellicht ook voor jullie. Volgende week ben ik met verlof maar dan lees ik wel community berichten.

Wordt vervolgt.

MartijnVeenman
CONTRIBUTOR ***

Dank voor je snelle reactie @Chris van den Berg , hopelijk staat het morgen weer goed dan.👍