Mijn Communities
Help
Paul Wevers - Ikazia
CONTRIBUTOR ***

Voorloopnullen toevoegen

door Paul Wevers - Ikazia

Ik wil uit de salarisresultaten het jaar en de periode combineren zodat deze geselecteerd kunnen worden. In het model zit daar geen standaard selectie voor in het systeem.

 

Als ik de DAX CONCATENATE krijg ik de kolommen wel gecombineerd, maar dan heeft de periode geen voorloopnul. Dus jaar 2023 en maand 1 wordt 20231 en jaar 2023 en maand 10 wordt 202310. Met als gevolg dat de volgorde niet goed staat

 

Hoe kun je met DAX de voorloopnullen er voor krijgen? Zodat je krijgt 202301 en 202310.

 

4 ANTWOORDEN 4
Goedgekeurde oplossing
RichardR
CHAMPION **

door RichardR

@Paul Wevers - Ikazia 

Beste Paul,

Indien je toch 202301 als resultaat wil hebben (getal), dan kan je het jaartal vermenigvuldigen met 100 en daarna de periode erbij optellen. 

Met vriendelijke groet,

Richard

 

Paul Wevers - Ikazia
CONTRIBUTOR ***

@RichardR Dank je wel voor je bijdrage.

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***

door Gea Bussink-Veerbeek (Bijgewerkt ‎20-12-2023 10:25 door Gea Bussink-Veerbeek )

@Paul Wevers - Ikazia , toevallig heb ik deze gisteren net gemaakt, omdat wij hier ook tegenaan liepen. Ik heb gebruik gemaakt van een verbindingsstreepje tussen het jaar en de periode, maar dat kun je natuurlijk gewoon weglaten.

 

PayrollResults[Calculation_Year] & " - " & IF(PayrollResults[Calculation_PeriodNumber] < 10, 0 & PayrollResults[Calculation_PeriodNumber],PayrollResults[Calculation_PeriodNumber])

 

De slicer ziet er dan zo uit:

GeaBussinkVeerbeek_0-1703064313881.png

 

 

Paul Wevers - Ikazia
CONTRIBUTOR ***

Dank je wel @Gea Bussink-Veerbeek