Mijn Communities
Help
Germen_Hagels
CONTRIBUTOR ***

Waar vind ik RT nummers?

door Germen_Hagels (Bijgewerkt ‎17-02-2023 11:14 door Chris van den Berg VISMA )

is het mogelijk om via Reporting ergens de RT nummers te vinden

6 ANTWOORDEN 6
Evelien van der Haagen1
CONTRIBUTOR **

door Evelien van der Haagen1 (Bijgewerkt ‎26-02-2024 13:37 door Evelien van der Haagen1 )

Voor Easycruit hebben wij deze RX en RY gebruiker IDs ook nodig om de SSO (handmatig) te verzorgen. 

@Chris van den Berg is dit misschien al mogelijk om in Reporting weer te geven? 

Goedgekeurde oplossing
Chris van den Berg
VISMA

door Chris van den Berg

Deze zijn niet op te halen in Reporting momenteel. Wat zou je met deze informatie willen? Een overzichtje wie welk gebruikersnummer heeft?

FransVogel
CONTRIBUTOR *

door FransVogel

Dag Chris,

 

In Report Builder hadden we een mogelijkheid om naast de velden uit de database ook zogenaamde 'ingebouwde velden' (een soort van metagegevens van het rapport/de sessie) te gebruiken in een rapport. Eén daarvan was inderdaad User_ID. 

Bij ons hebben de managers voor sommige rapporten recht om de gehele organisatie te zien(1), bij andere rapporten mogen ze alleen hun eigen afdeling zien (2), waaronder de verlof-rapportages .

In Self Service hebben we de managers geautoriseerd voor het hele concern (1). In de specifieke rapporten waarbij ze slechts de gegevens van hun eigen afdeling mogen zien (2), hadden wij in Report Builder de volgende oplossing:

* toevoeging van een berekend, waarin User_ID werd omgezet naar een organisatorische eenheid.

* extra filter, waarbij de organisatorische eenheid van de records (=medewerkers) op het rapport gelijk moet zijn aan dat nieuwe berekende veld.

Graag jouw reactie hoe we dit - nu de verlofoverzichten zijn dichtgezet - oplossen?

 

Groet,

Frans Vogel

Gemeente Middelburg

 

Germen_Hagels
CONTRIBUTOR ***

door Germen_Hagels

ja, inderdaad, het is soms erg lastig te bepalen of je de juiste gebruiker hebt. Normaal kunnen we dat met het inlog-id voor ons netwerk, maar die worden niet opgeslagen in Youforce/BO4.

Goedgekeurde oplossing
Chris van den Berg
VISMA

door Chris van den Berg

Bedoel je de gebruikersnummers in Youforce?

Germen_Hagels
CONTRIBUTOR ***

door Germen_Hagels

ja, dat denk ik wel