Mijn Communities
Help
Marc Struver
CONTRIBUTOR ***

Zichtbaarheid kolommen tijdens bewerken

door Marc Struver

Beste,

 

Sinds kort werk ik met YF Reporting. Nu heb ik een rapport met een flink aantal kolommen. Als ik het rapport overzet naar Excel zie ik dat de kolommen aanwezig zijn. Maar in Reporting kan ik niet naar de meest rechtse kolommen gaan (teveel kolommen voor een scherm). Er is ook geen schuifbalk, tenminste ik vind hem niet. Weet iemand de oplossing? Zie print screen ter verduidelijking.

MarcStruver_0-1693897942867.png

 

Alvast dank voor het meedenken!.

4 ANTWOORDEN 4

door Chris van den Berg

@Marc Struver@Rob99  er is hier een 'truc' voor om dit op te lossen.

 

Klik op lege plek op het canvas en ga naar de Canvas instellingen, selecteer bij Type 'Aangepast':

ChrisvandenBerg_0-1700162301799.png

 

Hier kun je de breedte van het Canvas aanpassen. Maak hem zo breed als nodig is zodat de hele matrix weer zichtbaar gemaakt kan worden op het canvas wanneer je hem groter maakt.

 

Je ziet dan alles heel klein, en daarom moet je iets anders aanpassen. Namelijk onderstaande (linkboven:

ChrisvandenBerg_1-1700162417301.png

 

Als je klikt op 'Werkelijk formaat' krijg je weer een leesbaar scherm, MET een extra scrollbalk onderin zodat je WEL door je hele matrix kan scrollen!

 

Ik ben benieuwd of dit zo werkt voor jullie!

 

 

 

 

Rob99
CHAMPION **

door Rob99

Een aanvulling op mijn eerste reactie is dat ook de tabel visual een beperking heeft op het aantal kolommen. Ik kwam hier deze week achter bij een heel breed bestaand rapport (met veel kolommen bedoel ik dan) dat uitgebreid moest worden met nog meer kolommen. Achteraan kreeg ik niet meer alle kolommen te zien. Bij exporteren van de gegevens werden deze kolommen wel opgenomen.

@Chris van den Berg : waar kan ik iets terugvinden over de kennelijk bestaande breedte beperking van visuals op het scherm?

Rob99
CHAMPION **

door Rob99

@Marc Struver Ik liep gisteren toevallig tegen hetzelfde probleem aan. Het lijkt erop dat dit speelt bij de Matrix visual. Toen ik deze om had gezet naar Tabel visual, kon ik wel helemaal naar rechts scrollen. Zelf denk ik dat dit wellicht een bug (of een beperking) is van de werking van de matrix visual.  @Chris van den Berg kunnen jullie dit nagaan?

Marc Struver
CONTRIBUTOR ***

door Marc Struver

Hoi Rob, 

Thanks voor je antwoord. Ga het meteen uitproberen.