Mijn Communities
Help
Germen_Hagels
CONTRIBUTOR ***

Hoogste waarde weergeven

door Germen_Hagels (Bijgewerkt ‎17-02-2023 11:17 door Chris van den Berg VISMA )

is het mogelijk om zonder power Bi desktop uit 2 regels te kiezen voor de regel met de hoogste waarde? En dat instellen om op alle dubbele regels uit te voeren?

2 ANTWOORDEN 2
Goedgekeurde oplossing
TheoLescure
VISMA

door TheoLescure

Beste Germen. Ook zonder Power Bi desktop heb je in zeker mate de optie om de laatste / eerste of maximale waarde te gebruiken van een regel. Dit is alleen afhankelijk van of het veld als een integer of een tekst is opgenomen in het model. De opties hiervoor kan jij terugvinden in de visualisatiekolom waar ook de velden staan die jij aan het rapport hebt toegevoegd. klik op het pijltje naar beneden en jij krijgt de optie om de gegevens samen te vatten.

TheoLescure_0-1670944785138.png

In dit voorbeeld zou ik bijvoorbeeld laatste kunnen kiezen om van iedereen alleen het personeelsnummer en de laatst toegevoegde dvb te zien.
Hopelijk kom jij zo verder.

Germen_Hagels
CONTRIBUTOR ***

door Germen_Hagels

Hoi Theo,

bedankt voor je antwoord. Ik had die mogelijkheid al gevonden. Alleen de hoogste waarde zien (dus filteren) werkte helaas niet. Waarschijnlijk omdat het een tekst veld is. Inmiddels blijkt er ook een veld dienstverbandstatus te zijn wat wel doet wat ik zoek.

Mvg Germen