Mijn Communities
Help
gerbenjubbega
CONTRIBUTOR **

problemen Totalen in rapport met peildatum

door gerbenjubbega

Goedemiddag,

 

Wie kan mij verder helpen? 

Ik ben bezig met het maken van een bezettingsoverzicht op peildatum in een matrix.

Echter wil ik in dit overzicht de totalen zien van de FTE's per organisatorische eenheid.

Bij rijsubtotalen heb ik de instellingen ingesteld per rijniveau en alleen op de rijniveau Korte naam Oe en OE aangegeven dat ik de subtotalen wil weten. 

Ik heb nu ongeveer 40 rubrieken onder de rijen gezet en de rubriek FTE onder waarde.

Wanneer ik bij de waarde FTE nu Som zet  krijg ik onderstaande te zien:

gerbenjubbega_1-1702394847151.png

Ik krijg nu bijvoorbeeld voor één medewerker een som van de FTE te zien van 15,11 wat natuurlijk niet klopt. Ik wil graag zien wat de FTE op een bepaald moment is en wat het totaal van deze afdeling was. Maar ik zou ook niet weten welke waarde ik nu moet hebben, het is niet het minimum, maximum of gemiddelde.

 

Kort gezegd wil ik per peildatum filteren wat het aantal FTE is geweest per OE op dat moment.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Waarschijnlijk denk ik te moeilijk.

 

 

 

1 ANTWOORD 1

door Chris van den Berg

@gerbenjubbega heb je al een peildatum toegevoegd aan je rapport? Dit leg ik uit in onderstaande filmpje. Dan kun je precies maken wat jij nodig hebt. Je zou ook kunnen overwegen om met Youforce Analytics en dashboards je vraag te beantwoorden. Dat werkt nog weer makkelijker.

https://youtu.be/vSQGzk_8o1w?si=sHk-DBjeS3Fjl5pO