Mijn Communities
Help
Marc Struver
CONTRIBUTOR ***

Java script return werkt niet

door Marc Struver (Bijgewerkt ‎07-12-2023 09:33 door Marc Struver )

Beste,

Ik heb wat hulp nodig bij een script dat niet returnt. Helaas zie ik de fout maar niet? Wat doe ik?

Ik heb als laatste formulier een GR formulier opgenomen in een dialoog voor Personeel niet in loondienst. Hiermee wil ik verlofregeling 9 automatisch laten vullen.  

 

In de dialoog staan twee voorliggende formulieren waar ik een datum wil ophalen;

MarcStruver_0-1701937286025.png

In beide formulieren staat op volgnummer 70de volgende code:

MarcStruver_1-1701937326821.png

In het GR formulier wil ik op code P001491 (ingangsdatum verlofregeling) de datum uit P00322 laten vullen middels een Pre bewerking. Ik krijg geen Java Script fout maar de waarde wordt niet ge-returns. Wat doe ik fout? onderstaand mijn code.

 

MarcStruver_2-1701937457947.png

Mocht iemand een idee hebben zou dat geweldig zijn, dank alvast voor het meedenken!

Ik kom een eind, zie onderstaand het GR formulier echter zonder ingangsdatum.

MarcStruver_0-1701938001992.png

 

9 ANTWOORDEN 9
Goedgekeurde oplossing
Marc Struver
CONTRIBUTOR ***

door Marc Struver

Ik heb de oorzaak van mijn probleempje met code P01490 in B04 gevonden. Voor eenieder die ook met de verlofregeling via Selfservice aan de slag wil deel ik hier de oplossing;

In B04 werd stijf code P01490 gevuld met waarde 001 wat ik ook inrichte met een GR formulier in Selfservice. Oorzaak was een stuurgegeven in B04, DEFVLFS, deze was zodanig ingericht dat altijd waarde 001 ingericht was. 

door Rianne van der Linden

@Marc Struver  Denk dat het goed is om te kijken welk waarde daadwerkelijk geëxporteerd is naar HR Core in het scherm Raadplegen importmutaties API (of werken jullie nog on premise?)

Zoeken op rubriekcode P01490

RiannevanderLinden_0-1702296790022.png

 

Marc Struver
CONTRIBUTOR ***

Hallo Rianne, Dank je voor het meedenken. Uiteindelijk heb ik het formulier werkend gekregen. P01490 werd in B04 dus overschreven door hetgeen bij stuurgegeven DEFVRLFS was ingericht :-). Na aanpassing van dit stuurgegeven wordt de waarde uit Selfservice vastgehouden. 

Marc Struver
CONTRIBUTOR ***

door Marc Struver

Hallo Rianne en Jeroen, 

FF een update, inmiddels heb ik code P01491 werkend de oplossing; 

var a = GF_FRB('F_PNIL Nieuw dienstverband UZK' , 'P00322' , '70')

var b = GF_FRB('F_PNIL Nieuwe werknemer UZK' , 'P00322', '70')

return (a+b). 

Dit werkt omdat telkens maar een van de twee formulieren wordt ingevuld. 

Deze mooie oplossing maakt de code veel eenvoudiger.

Ik heb deze trouwens gekregen van Onno Muijzer AAG, dus de credits voor hem!

Nu heb ik echter nog het probleem dat waarde 009 (geen verlofregeling) niet "land" in B04?

Bij het verwerken van de workflow staat 009 als waarde op code P01490,  maar na het landen in B04 staat er op code P01490 toch waarde 001? Mochten jullie een idee hebben hoor ik het graag en als ik de oplossing heb deel ik deze natuurlijk.

 

 

 

door Rianne van der Linden

@Marc Struver  Ik zie in jouw eerste afbeelding niet het formulier met de naam F_PNIL Nieuwe werknemer UZK........

RiannevanderLinden_0-1701943821483.png

 

Marc Struver
CONTRIBUTOR ***

Hoi Rianne,  allereerst bedankt voor je reactie!

Id. mijn fout, in de dialoog zitten deze twee formulieren:

MarcStruver_1-1702043765060.png

In beide formulieren staat op volgnummer 70 deze regel:

MarcStruver_4-1702043852636.png

En vervolgens wil ik de waarde die hier bij nieuw dienstverband of nieuwe werknemer is ingevuld middels een pre bewerking op code P01491 laten invullen op het GR formulier verloftype (laatste formulier in de dialoog) middels scirptje:

 

var a = GF_FRB('F_PNIL Nieuw dienstverband UZK' , 'P00322' , '70')

var b = GF_FRB('F_PNIL Nieuwe werknemer UZK' , 'P00322', '70')

if(a!='') {x=GF_FRB('F_PNIL Nieuwe werknemer UZK' ,'P00322', '70')} else

if (b!='') {x= GF_FRB('F_PNIL Nieuw dienstverband UZK' , 'P00322', '70')} return (x)

 

Ik krijg geen Script fout als ik de dialoog test, maar de waarde wordt helaas niet weergegeven op P01491 als het formulier verloftype verschijnt?  Mocht je een idee hebben laat maar weten, dank voor het meedenken !

 

 

 

Jeroen Coret Kennemerhart
CONTRIBUTOR ***

Hoi @Marc Struver,

 

Probeer eens het script zowel in de pre als post bewerking.

 

groet Jeroen

Marc Struver
CONTRIBUTOR ***

Hoi Jeroen,

Dank voor het meedenken.

Ga ik zeker doen, zou dit ook mijn P01490 probleempje kunnen verhelpen?

Jeroen Coret ZONL
CONTRIBUTOR **

Hoi @Marc Struver,

 

Mocht het je helpen zou ik vandaag wel even met je mee kunnen kijken. Mocht je dat willen stuur dan even een mail naar jeroen@jeroencoretconsultancy.nl

 

groet jeroen