Mijn Communities
Help
Regine
CONTRIBUTOR **

motivatietekst komt niet mee met overplaatsing sollicitant

door Regine

Klopt het dat als er, naast een CV, een motivatietekst is ingetypt dat er bij een overplaatsing van de kandidaat naar een andere vacature alleen het CV meegaat en de tekst van de motivatietekst kwijt is na overplaatsing?

Als men een motivatiebrief upload dan gaat deze wel mee bij overplaatsing

11 ANTWOORDEN 11

door Maurice Eppenga

@Francis Bethlehem, "Kandidaat: profiel vragen" zouden inderdaad wel zichtbaar moeten zijn als je de kandidaat verplaatst. Als dit niet het geval is, kan je dit dan als bug indienen bij onze servicedesk?

 

Wat betreft reguliere vragen is het ook mogelijk om deze te activeren nadat de vacature offline is gegaan. Dan zien sollicitanten deze vragen niet op het sollicitatieformulier, maar wordt het voor jullie wel zichtbaar in het kandidaatprofiel.

Francis Bethlehem
CONTRIBUTOR ***

door Francis Bethlehem

Ik heb dit al meerdere malen aangegeven en ik krijg steeds hetzelfde antwoord. Raet geeft aan dat het kan en daarmee is de kous af. Kun jij hierin niet iets voor mij betekenen?

Francis Bethlehem
CONTRIBUTOR ***

door Francis Bethlehem

Als er geen oplossing komt voor die notificatie en het overnemen van de sollicitatievragen bij het verplaatsen dan moet ik wel een nieuw kanaal aanmaken. Dan moet ik een externe ict-er vragen om een apart deel op de internsite in te richten waar de vacatures voor extern personeel komen te staan. Het is vervelend voor onze HR adviseurs en leidinggevenden dat je dat per vacature 2 mapjes hebt. Sommige adviseurs hebben al enorm veel vacatures, dus als je dat verdubbeld zie je de bomen door het bos al helemaal niet meer.

Francis Bethlehem
CONTRIBUTOR ***

door Francis Bethlehem

Als je mensen verplaatst tussen projecten krijgen de mensen die een notificatie krijgen wanneer er een nieuwe sollicitant komt, deze ook niet. Dat is ook vervelend. Ik verplaats ze juist zodat iemand ernaar kan kijken. Maar dan moeten ze natuurlijk wel een seintje krijgen. Ik moet nu apart gaan mailen. Wat mij betreft allemaal onnodig handmatig werk.

Francis Bethlehem
CONTRIBUTOR ***

door Francis Bethlehem

De laatste is een standaardvragenlijst die we voor elke reguliere vacature gebruiken. De sollicitanten die ik vanuit de vacature "open sollicitatie" en "Extern personeel" binnenkrijg, wil ik kunnen verplaatsen naar een andere reguliere vacature die openstaat en ik wil dat de antwoorden op de vragen zichtbaar blijven.

 

Tijdens de implementatie werd er steeds gezegd dat dit wel een optie was als je bij de extra vragen het veld "Kandidaat: profiel vragen" zou gebruiken. Ik zou graag zien dat dit wel een optie is die je kunt kiezen. Het is met een reden dat je soms bepaalde dingen uitvraagt, het is dus niet zo dat daarmee alle informatie een waslijst wordt, alleen wanneer je specifieke sollicitanten met een ander formulier verplaatst, maar dat is een uitzondering.

Francis Bethlehem
CONTRIBUTOR ***

door Francis Bethlehem

FrancisBethlehem_5-1713336570863.png

FrancisBethlehem_6-1713336595260.png

 

 

Francis Bethlehem
CONTRIBUTOR ***

door Francis Bethlehem

 

FrancisBethlehem_4-1713336467493.png

Dit zijn mijn vragen voor de vacature "Open sollicitatie". 

 

Francis Bethlehem
CONTRIBUTOR ***

door Francis Bethlehem

FrancisBethlehem_1-1713336287647.png

FrancisBethlehem_2-1713336327756.png

 

FrancisBethlehem_3-1713336349615.png

Dit zijn de vragen voor de vacature Extern personeel

 

 

Goedgekeurde oplossing
Maurice Eppenga
VISMA

door Maurice Eppenga

@Regine , is de vraag voor de motivatietekst ook actief in de andere vacature? Alleen vragen die actief zijn op het sollicitatieformulier zijn zichtbaar in het kandidaatprofiel. 

Francis Bethlehem
CONTRIBUTOR ***

door Francis Bethlehem

Het zou mooi zijn als jullie hiervoor met een oplossing komen. Dit is erg vervelend.

door Maurice Eppenga

@Francis Bethlehem, dit is bewust zo ingericht en daarom is er op dit moment geen sprake van een oplossing. Zodra je de velden activeert kan je de data zien. Data gaat dus nooit verloren, maar is hoogstens onzichtbaar als de vraag niet actief is. De reden dat hiervoor is gekozen is om te voorkomen dat er onnodige data wordt weergegeven en je als gebruiker veel moet scrollen of scannen om tot de benodigde informatie te komen.

 

In het geval van bijvoorbeeld de motivatietekst: als je deze graag wilt zien, is het dan niet logisch om deze ook uit te vragen voor die vacature? Zodat je van alle kandidaten een motivatietekst hebt?