Mina produkter
Hjälp
JL74
CONTRIBUTOR *

Antal kopior vid utskrift

av JL74

Hej,

 

Någon som vet hur man ändrar antal kopior som skrivs ut som standard? Vi har idag inställt att två kopior skrivs ut när man skriver ut en faktura, men vill ändra till endast 1. Jag vet att man kan ändra under utskriftformat och klicka på spara men det ligger ju bara kvar tillls dess att man stängt fönstret, sedan är det tillbaka igen. Jag vill ändra i grundinställningen. 

Tacksam för hjälpen jag kan få. 🙂

8 SVAR 8
emilbosio
VISMA

av emilbosio

In i designläget (Ctrl-D) där du också hittar Utskriftsformat bredvid knappen för Utskrift. Spara sedan fönstret. Detta måste göra av någon som har tillgång till att designa och spara/skriva över fönster.

JL74
CONTRIBUTOR *

av JL74

Hej och tack.

 

Jag har tillgång till design och spara fönster men hittar inte denna inställning i designläget. Jag har bara stäng bredvid utskriftsknappen. Kan du visa hur det ser ut hos dig? 

emilbosio
VISMA

av emilbosio

2024-02-12_16-01-53.png

JL74
CONTRIBUTOR *

av JL74

Hej och tack,

 

Jag hittade men konstigt nog står det redan 1 där i antal kopior, så jag får inte ihop det. Får nog ta en funderare till och luska vidare. 

emilbosio
VISMA

av emilbosio

Du har en tabell som heter Skrivardefinition som skulle kunna ligga bakom också.

JL74
CONTRIBUTOR *

av JL74

Tack för all hjälp. Hittade tabellen men den är tom. 

 

Ha en trevlig kväll

JL74
CONTRIBUTOR *

av JL74

Jo det fungerar tills dess att man stänger fönstret, sedan går det tillbaka till 2 st som standard. Vi hade tidigare 3 kopior så ändringen till 2 är gjord en gång men jag kommer inte ihåg  hur jag gjorde. 

av carolinagrimberg (Uppdaterad ‎12-02-2024 14:27 av carolinagrimberg PARTNER )

Hej, 

När du klickar på Utskrift, välj Utskriftsformat. Längst ner finns en knapp som heter Kom ihåg, testa att klicka på den innan du skriver ut. Hoppas det fungerar 🙂 

Med vänliga hälsningar
Carolina, Pector

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här