Mina produkter
Hjälp
Kristian Ribberheim
CONTRIBUTOR ***

Fel iDetaljerad Skattedeklaration

av Kristian Ribberheim
Programmet stavar 05 Momspliktig omsätting medan jag brukar stava det omsättning. Programmet stavar 36 Försäljing varor utanför EG (21) medan jag brukar stava Försäljning. Detta är rubriker i rapporten så vad jag vet kan jag inte ändra det själv. Men jag är idel öra.
7 SVAR 7
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej Kristian. 

 

Det stämmer som du säger att det inte går att ändra den rubriken. 

 

 

Rapporten Skattedeklaration - detaljerad  har ett format som är anpassad till Momsdeklarationen från skatteverket. Numret och namnet motsvarar alltså fältet på skatteverkets momsdeklaration. 

 

Vad vill du använda rapporten till? Kanske kan vi hitta en annan rapport som funkar för det. 

 

 

 

 

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Rapporten är ju okej i sig, men stavfelen måste Visma korrigera. Det kommer man inte åt att göra som användare.

 

//Niclas, Intrapoint

Godkänd lösning
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Nu ser jag. Det var jag som var lite snabb där. 

 

Vi ska kolla på att korrigera det. 

 

Tack för informationen. 

Kristian Ribberheim
CONTRIBUTOR ***
Jag är lite fundersam på - "hur svårt kan det vara"? Jag har sett felet de senaste 7 åren och har meddelat det med jämna mellanrum. Är stavfel som påpekas av underordnad betydelse kanske ni skulle ge användarna möjlighet att ändra själva.
Godkänd lösning
Dagmara Grymek
VISMA

Hej igen,

 

detta fel ska vara fixat till nästa version av programmet.

 

Fram till dess så kan vi skicka ut ett script som rättar till detta fel.

Vänligen hör av er till support@mamut.se så sckickar vi mer information om hur man ska gå tillväga.

 

Kristian,
jag ska skicka ut skriptet till dig inom kort

Kristian Ribberheim
CONTRIBUTOR ***
Skriptet fungerade utmärkt och jag slipper reta mig på dessa stavfel längre. Tack för det.

Hej Kristian,

 

tack för ditt inlägg.
Vi på support märkte detta stavfel också och felrapporterade till utvecklingsavdelningen.

 

Jag ska kolla internt hos oss hur det går med ärendet.

 

Mvh,

Dagmara

 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här