för att få en personlig vy
för att få en personlig vy
Hej
Önskar ta ut rapporten Daglig försäljningslönsamhet per land. Har letat och ser att t.ex. SOShipment finns med i rapporten och att den borde ha land på sig, men jag kan inte se det datafältet i rapporten ändå. Någon som kan guida mig rätt?
Löst! Gå till lösning.
Hej Olof,
Har du testat och se om du kan få till det i en förfrågan istället för i en rapport?
Hej
Ja jag håller på med det men jag får alltid samma typ av fel och det är att jag inte förstår mig på hur jag ska joina tabellerna. Om jag t.ex. utgår från faktura PX.Objects.AR.ARInvoice och försöker joina in Address PX.Objects.AR.ARAddress på CustomerID så blir summorna alldeles för höga. OM jag tar bort adresstabellen så blir det rätt men då har jag ju inte möjlighet att filtrera på land längre.
Hej Olof,
Ska se om jag kan peka dig i rätt riktning.
De tabeller jag hade använt är
PX.Objects.AR.ARInvoice
PX.Objects.AR.ARTran
PX.Objects.AR.Customer
PX.Objects.CR.LocationExtAddress
Customer joinar du med LocationExtAddress
LocationExtAddress joinar du med ARInvoice
ARInvoice joinar du med ARTran
Detta fungerar om en skippar ARTrans som Isac skrev i ett senare svar.
Tack för hjälpen!
Hej
Tack för din hjälp. Det blir dock fortfarande liknande fel där varje faktura dyker upp flera gånger. Jag har tagit bort grupperingen för att se detta:
Det ska väl vara en vänster-join?
Hej,
Jag grupperar själv på exempelvis Customer.AcctCD och ARTran.FinPeriodID. Sen lite uträkningar för visa marginal etc. Sen har jag sammanställt det i en PIVOT.
Anledningen att fakturan dyker upp flera gånger är för ARTRAN baseras på fakturaradsnivå och inte för fakturan.
Försöker bumpa denna tråd. Förslag på workaround?
Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.
Läs mer om prenumeration härCopyright © 2019 Visma.com. All rights reserved.