Mina produkter
Hjälp
Anonymous
Inte tillämpbar

Rapport för chef att godkänna både intern tid, frånvaro tid samt projekttid

av Anonymous

Hej,

Vi har satt upp behörigheter där chefer ska godkänna intern tid såsom frånvaro samt deras egna projekt. Går det att få detta i en och samma rapport? Hittills har jag enbart hittat att de kan skapa en rapport för deras egna projekt och en projekt för frånvaro på deras underordnade. Det hade varit att föredra att få allt i en och samma.

 

Mvh

Karin

3 SVAR 3
Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej!

Utifrån din beskrivning antar jag att ni rapporterar frånvaro som arbetstyper (istället för frånvaroaktiviteter). 

 

De båda rapporterna har olika perspektiv; en vill visa alla poster för en viss projektägare oavsett vem som är personens chef och den andra rapporten vill visa alla poster för medarbetare med en viss chef till ett specifikt frånvaroprojekt. Det går inte att kombinera dessa filter på ett bra sätt, därav två olika rapporter.

 

Vänliga hälsningar, 

Susanne

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej,

 

Jag kanske har missförstått vad som är möjligt i Severa men vi hade ett krav vid uppsättninen att projektledare ska godkänna all extern projekttid men att chefer ska godkänna intern tid. Viss intern tid som drivs som ett projekt ska dock även godkännas av ansvarig projektledare.

Det som försvårar är att på alla interna projekt har vi en projektledare och då får den projektledaren allas timmar t ex frånvaro. Vi har även andra internt projekt som är gemensamma men där respektive chef ska godkänna sina medarbetares tid. 

 

Hur rekommenderar ni att vi sätter upp rapporter så att cheferna får all den interna tid för sina medarbetare som han/hon ska godkänna? Så att den tiden inte går för godkännande till personen som står som projektledare istället.

 

Mvh

Karin

Anonymous
Inte tillämpbar

av Anonymous

Hej!

Se mina generella svar tidigare. För frågor som påverkas av era specifika inställningar och behörigheter hänvisar jag till våra konsulter som gärna hjälper er vidare utifrån era förutsättningar.

Kontakta dem via severa.support@visma.com.

 

 

Vänliga hälsningar, 

Susanne

 

 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här