Mina produkter
Hjälp
Abbie
CONTRIBUTOR *

”supporten”! Var finns du?

av Abbie

Det är så förvirrande och frustrerande när man söker support från er sida. Att behöva söka support för att få tag på supporten är helt absurt… och jag vill inte behöva betala extra för det heller.

 

Vi har ingen aning om vad som ingår i vårt avtal längre. I fakturorna står det ingen vettig information heller. När jag klickar mig vidare för att se vad som ingår i vår ”enterprise edition-avtal" så existerar inte ens vissa sidor, många länkar är gamla, likaså viktig information är gammal, till och med på fakturorna. Som t.ex. när jag klickar mig vidare för att få support så blir jag hänvisad till ett konsultbolag som vi blivit tilldelade, i vårt fall Zedcom, som inte verkar finnas längre. I texten från Zedcom står det något i stil med att "supporten som ingår är självbetjäning och hjälp med inloggningar" (!). 

 

Jag har dragit mig för att söka support då det är otydligt vad som kostar extra, men här om dagen skrev jag till Zedcom för att få hjälp med inloggningen till Autoinvoice. Dock fick jag svar från Exitec istället (?), som konstaterade att hjälpen jag fick inte behövde ett ”supportavtal”, därmed behövde vi inte betala extra för det.

 

Vi förstår inte upplägget, detta är inte vad vi köpte från början, och jag tänker inte betala en krona extra för att få hjälp med att anpassa tjänsten för verksamhet igen. Nu är det en massa buggar och problem med denna tjänst, vilket lär betyda klirr i kassan för supporten. Har varit kund sedan 2016, tidigare har det funnits support och en normal och snabb hantering av supportärenden - i avtalet ingick support. 

 

Nu vill vi avluta detta avtal med Visma - vi har fått nog.

 

Här kommer mina frågor om vem som ansvarar för alla olika supportdelar så att vi kan komma till ett avslut:

  1. Var hittar jag detaljerad informationen om vilken typ av support som ingår och vilken typ av support man betalar extra för?
  2. Har alla dessa konsultbolag samma taxa? Kostar det lika mycket oavsett vilket konsultbolag man fått tilldelad?
  3. Vem svara på frågor som rör bindningstid, fakturor och avtal?
  4. Och till sist: Personerna som har sin titel ”Partner” här inne - Är ni också vår ”support”? Eller är ni vanliga snälla medlemmar som svara på frågor och får ”guldstjärnor/badges” på köpet? Eller är ni delägare? 

 

Hälsningar,

Abigail Hellström, Svarking AB

1 SVAR 1

av Cecilia Tallner

Hej Abigail,

 

Tråkigt att höra att det har varit svårt att hitta support, men som jag tolkar ditt inlägg så har ni nu kontakt med er partner. Om inte så får du gärna återkoppla så ska jag be dem kontakta dig.

 

Som användare av Visma.net Project Management vänder du dig i första hand till er partner (i detta fall Exsitec, som Zedcom numera tillhör) för frågor, hjälp och support.

 

Punkt 1 - Support som är inkluderad i serviceavtalet är bl.a. tillgång till self-service (dvs allt material här på Community), läs mer via länk nedan.

Punkt 2 -  Visma "tilldelar" inte en specifik partner utan det är ett val som kunden gör.

Punkt 3 - Detta kan Vismas ekonomiavdelning svara på (dock inte om det rör supportavtal), alla kontaktuppgifter finns på fakturan.

Punkt 4 - I forumet har både kunder, partner och Visma möjlighet att svara på inlägg. De som är markerade som "partner" är partner till Visma.

 

Här kan du läsa mer om support: Support - Våra partner hjälper dig 

 

Vänligen

Cecilia Tallner

Customer Success Manager

 

Få uppdateringar på det här inlägget i din inkorg

Klicka på de tre prickarna till höger i inlägget/artikeln och välj Prenumerera.

Läs mer om prenumeration här