Mine produkter
Hjælp
MaleneM
CONTRIBUTOR *

Navn og kaldenavn på medarbejdere

af MaleneM (Opdateret ‎03-05-2024 14:19 af MaleneM )

Når en medarbejder ikke bruger deres juridiske navn, men måske blot en del af navnet, er det så ikke muligt at registrere et felt med "juridisk navn", så det brugte navn er dét, der fremgår i medarbejderoversigten, rapporter osv.?

 

Som det ser ud pt. er det omvendt, at det juridiske navn fremgår, og et felt til kaldenavn kan bruges, men jeg kan ikke umiddelbart se, at dette felt faktisk bruges nogen steder.

 

Eksempel

Medarbejders juridiske navn er Anders Bjørn Christensen. Medarbejder bruger, og er udelukkende kendt i virksomheden som Bjørn Christensen. 

Når der trækkes en rapport over medarbejdere vil pågældende dukke op på listen som Anders Bjørn Christensen, og således skabe lidt uro, fordi han ikke er kendt under dette navn.

 

Spørgsmål

Kan der tilføjes et felt til "Juridisk navn", så jeg kan flytte lidt om på info, og således få kaldenavnet til at være dét, der er registreret i felterne "Fornavn" og "Efternavn". På denne måde kan jeg have medarbejderens fulde navn registreret uden at skabe for meget uro i systemet og ved rapporter osv.

 

Jeg er ny bruger af Visma, og har ikke modtaget meget oplæring, så måske der er en anden måde at gøre dette på - så modtager jeg meget gerne tips og vejledning 🙂

0SVAR0
Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.