Mine produkter
Hjælp
Lene F M Sørensen
CHAMPION **

Ferieberettiget løn incl. st.bededagstillæg

af Lene F M Sørensen

Efter at have sat St.bededagstillægget op i Visma løn, kan jeg se at den totale ferieberettiget løn i januar ikke stemmer. Det er ikke tillægget der er i difference men en mindre difference, som ikke umiddelbart kan gennemskues.

Er der andre der oplever dette?

 

 

7SVAR7
Godkendt løsning
Katrine Eiberg Nielsen
CONTRIBUTOR ***

af Katrine Eiberg Nielsen

Hej Lene,
Det er fordi at Store Bededagstillægget kun indgår i den ferieberettiget løn, med den fast påregnelige løn og ikke med den del af Store bededagstillægget der beregnes ud fra Arbejdsgivers pension.

Jeg laver lige et eksempel nedenfor.
Fast påregnelig løn: 30.000
St. bededags tillæg af fast påregnelig løn: 0,45% af 30.000 = 135,- 
Arb. giver pension (10%): 3.000
St. bededagstillæg af AG-pension: 0,45% af 3.000 = 13,50.
Ferieberettiget løn: 30.000 + 135 = 30.135,-

Jeg håber det giver mening 🙂

Godkendt løsning
Lene F M Sørensen
CHAMPION **

Hej Katrine

 

Tak for svar. Det giver mening.

Betinna Lauge Foged
CONTRIBUTOR **

Tak for den opklaring, så kan jeg få den ferieberettiget løn til at stemme. 

Sanne Deichmann
CHAMPION **

af Sanne Deichmann

Jeg følger spændt med ...

 

.... og har selv lige konstateret, at der udbetales St. bededagstillæg til en fratrådt medarbejder, som får noget provision efter fratrædelsen (formentlig pga den medfølgende arbejdsgiverbetalte pension) Det kan naturligvis løses, men det giver vel ikke helt mening, at man skal sætte LA7565 (Stop bededagstillæg) på alle de fratrædende som skal have noget provision  efter fratrædelsesdatoen. Gør det?

 

Katrine Eiberg Nielsen
CONTRIBUTOR ***

Hej Sanne,

Hvis der betales AG-pension af provisionen, skal der vel også beregnes Store Bededagstillæg af Arbejdsgivers pensionsbidrag? 🙂

Sanne Deichmann
CHAMPION **

Jeps - den del giver god mening ... men det giver vel ingen mening at udbetale tillægget til en fratrådt? Han/hun arbejder jo ikke ekstra (for os) på stor bededag fremover .... Bør St. Bededagstillægget virkelig skulle udbetales til fratrådte?

 

Katrine Eiberg Nielsen
CONTRIBUTOR ***

Det kommer vel an på om det er noget provision, som medarbejderen har optjent mens han/hun var ansat.

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.