Mijn Communities
Help
Maaike Struis
CONTRIBUTOR **

Telt een 'Freelancer/Contractant' mee voor de organisatiecijfers?

door Maaike Struis

Wij zijn aan het onderzoeken of wij onze uitzendkrachten ook gaan onderbrengen in Visma.net HRM. We willen ze dan invoeren als 'Freelancer/Contractant'. Worden deze medewerkers dan ook meegerekend in de verzuimcijfers en andere organisatiecijfers, bijvoorbeeld op het dashboard? En kun je deze groep ook uitsluiten bij het maken van overzichten?

 

Daarnaast ben ik benieuwd of deze medewerkers ook mee worden gerekend voor de kosten per medewerker voor jullie. Zij zullen geen toegang krijgen tot Mijn Talent, de app of meegenomen worden naar Payroll. Het is voor ons puur ter registratie. Zullen wij ze dan terug zien op de facturen?

2 ANTWOORDEN 2
Goedgekeurde oplossing
M Smit-Kooima
VISMA

door M Smit-Kooima

Beste Maaike, je kunt in dit geval een nieuwe hoofdafdeling maken in de afdelingsstructuur onder Applicatiebeheer/Organisatie/Afdelingen. Op deze aparte hoofdafdeling kun je de uitzendkrachten registreren (inderdaad invoeren als Freelancer/Contractant).

MSmitKooima_0-1665670413091.png

 

Bij het maken van overzicht (verzuimcijfers, organisatiecijfers, dashboards) selecteer je alleen op de huidige hoofdafdeling met onderliggende afdelingen. De nieuwe hoofdafdeling kun je op die manier altijd uitsluiten uit je rapportages.

 

Op het moment dat je alleen gegevens registreert en deze gegevens van de uitzendkracht niet koppelt aan een gebruiker, dan zijn hiervoor geen kosten.

 

Hoop dat je zo verder kunt.

 

Met vriendelijke groet,  


Marian Smit-Kooima
Product Consultant Visma.net HRM

Asha
CHAMPION ***

door Asha

Hallo Maaike,

 

Als het puur ter registratie is zou je ervoor kunnen kiezen om deze "medewerkers" in een aparte werknemersgroep of bedrijf of te nemen. Als ik het goed heb factureert Visma deze  dan niet.

Wij registreren namelijk onze vrijwilligers in Visma in een aparte werknemersgroep met andere arbeidsvoorwaarden als de betaalde medewerkers.