Mijn Communities
Help
angelaheidel
CONTRIBUTOR ***

Verlofsoorten in 1 boekingsgroep koppelen

door angelaheidel

Ik wil graag de functionaliteit: ‘alle verlofsoorten in 1 boekingsgroep koppelen’ uit release: 1.124/ hoofdstuk 4.1., zodat bij een aanvraag van een gebruiker de berekening automatisch plaatsvindt.

 

Ik heb de handleiding doorgenomen en gekeken naar onderstaand plaatje in de release notes. Dat heb ik nu ingericht. 

angelaheidel_1-1663852449658.png

 

 

In de release notes, zie hieronder een printscreen lees ik dat ik in de verlofdefinitie de boekingsgroep: verlofuren kan koppelen en groepsprioriteit kan bepalen (volgorde waarin het verlof moet worden gebruikt).

 

angelaheidel_3-1663852449672.png

 

 

Alleen zie ik die 2 velden niet terug bij de verlofdefinitie. Ik heb ook geprobeerd de boekingsgroep te activeren. Maar dan verschijnen de velden ook niet.
Moet ik dat op een andere plek aanzetten?

 

Iemand enig idee hoe ik die velden krijg? Ik heb dit ook uitstaan bij Visma support, maar daar sta ik nu ergens onderaan de lijst. 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 ANTWOORDEN 5
angelaheidel
CONTRIBUTOR ***

door angelaheidel

Het is al gelukt Emma! Superbedankt! 

Emma Cuperus
CONTRIBUTOR ***

door Emma Cuperus

Goed om te horen, graag gedaan!

angelaheidel
CONTRIBUTOR ***

door angelaheidel

@Emma Cuperus super! Daar kan ik verder mee. Dan weet ik in welke richting ik het moet zoeken.  Ik geloof niet dat ik de handleiding heb, alleen de release notes waarin deze nieuwe functionaliteit is aangekondigd. Kun jij mij de handleiding sturen? Bedankt alvast

Emma Cuperus
CONTRIBUTOR ***

door Emma Cuperus

@angelaheidel De handleiding kun je downloaden op Boekingsgroepen - Visma Community. Succes! Laat maar weten als je er niet uit komt, wie weet kan ik je helpen :-).

Goedgekeurde oplossing
Emma Cuperus
CONTRIBUTOR ***

door Emma Cuperus

Hi @angelaheidel, grappig om je hier tegen te komen. Ik heb voor ons de boekingsgroep zojuist ingericht. Ik liep tegen hetzelfde aan en in de handleiding kwam ik het volgende tegen:

EmmaCuperus_0-1666102807743.png

Bij mij stond bijvoorbeeld de standaard uren per dag bij de verlofdefinities op 9 maar bij de boekingsgroep op 8. Ik heb alles gelijk getrokken en daarna verschenen de 2 velden bij de verlofdefinities wel. Hopelijk helpt dat bij jou ook!