Mine produkter
Hjælp
Hilde 1234
CHAMPION *

Rapport i Visma HR

Status: Implementeret

Hej.

 

Er det muligt at få en rapport i Visma HR (Orkide) der viser restsaldi på feriedage, feriefridage og f.eks afspadsering på hele virksomheden og på afdelinger. Så både ledere og administrator hurtig kan få en oversigt.

mvh

Hilde

 

8 Kommentarer
af Thor Lundehoj (Opdateret ‎23-04-2019 15:18 af Thor Lundehoj VISMA )
Status changed to: Status: Ny idé

Hej @Hilde 1234 

 

Tak for din ide,

 

Jeg har tilføjet den til vores idebank.

 

Du ønskes en rigtig god dag,

 

Med venlig hilsen,

Thor Lundehøj

BECKAC
CONTRIBUTOR ***
af BECKAC

Hej

Vi har et menupunkt, der hedder Realtidssaldi for ledere. Umiddelbart mener jeg, at det er det du efterspørger.

Så måske findes løsningen allerede og den skal blot tilknyttes.

Hilde 1234
CHAMPION *
af Hilde 1234

Hej

Nu er jeg ikke helt klar over hvad Realtidssaldi det viser, jeg kender det ikke. Men umiddelbart som jeg har hørt om det på vore seminar, så er det ikke det jeg efterlyser. Vi har noget der står i venstre side på medarbejderne (Saldi sidste lønkørsel). det er dem jeg gerne vil have et overblik over på alle medarbejdere og hvor man kan sortere på afdelinger. (Excel ark).

Jeg forsøgte også at finde en oversigt over oploaded dokumenter, det var så en helt anden ting, men det kan jeg heller ikke finde.

Hilde

af Jesper Thomsen

Hej Hilde

 

Det er muligt at trække den rapport som du efterspørg.  Hvis man har realtid, som er et tilkøb, så kan man nemt trække denne rapport. 

 

Hvis du ikke har realtid opsat i jeres Visma HR så kan man tilkøbe dette enten via vores Webshop Realtid  eller ved at kontakte hotline på 88979710

 

MVH Jesper 

Sara Frederiksen
CHAMPION **
af Sara Frederiksen

Hej Jesper

Vi har realtid hos os, og desværre kan vi stadig ikke helt få en let rapport over restferie mm.

Den rapport man kan trække som hedder "Realtidssaldi for ledere" er ment for ledere. Det vil sige, at man ikke kan trække listen som administrator på alle medarbejdere, da den "låser" fordi det er for stor en rapport. Jeg har tidligere fået at vide, at dette er fordi rapporten er tiltænkt lederne og deres måske ene afdeling og ikke Administratorer.

 

Samtidig er der en del der skal rettes til i den rapport, før man kan få et let overblik i Excel med den. Der er fx to linjer på hver medarbejder der hedder "optjent ferie med løn", så hvis jeg har brug for at se dette på alle medarbejdere skal jeg have slettet hver anden linje for at kunne bruge den.

 

Med mindre I har fået en ny form for realtidsrapport, så syntes jeg helt klart at dette ønske stadig er meget relevant. Det er noget vi ønsker os rigtig meget hos os også.

af Jesper Thomsen

Hej Sara

 

Det er rigtigt at rapporten kunne godt være bedre, så her er vi enig. Vi har taget dit ønske til os og arbejder allerede nu på hvordan vi kan optimere denne rapport eller lave et helt nyt BI dashboard. 

 

Jeg ved ikke om det hjælper dig, men jeg filteret 0 fra og så valgte det emne evt. Ferie med løn og så havde jeg en række for hver person i hvad de havde af restferie. 

 

MVH Jesper 

Sara Frederiksen
CHAMPION **
af Sara Frederiksen

Hej Jesper

Tak for hurtigt svar.

Det lyder super hvis I allerede arbejder på en optimering af rapporten 🙂

 

Det kan godt være det er lettere at gøre det på den måde du forklarer. Grunden til vi ikke har gjort det, er fordi den tæller al ferie med, så når en chef/medarbejder får tilsendt et overblik over hvad de har optjent, afholdt og til rest, så står der fx at de har optjent 60 feriedage, afholdt 56 og dermed 4 dage til rest. Det kan godt være lidt forvirrende for dem. Men jeg prøver lige at se om vi måske bare kan sende restdage i stedet og ikke alt det andet, så er det i hvert fald en del lettere på din måde. Tak.

Mie Eggers
VISMA
af Mie Eggers
Status changed to: Status: Implementeret

Dette gamle ønske om en ny rapport er sidenhen blevet implementeret i form af rapporten 'Fraværssaldi, organisation'. Rapporten er tilgængelig for såvel ledere og administratorer.

Du mangler at tilføje dine favoritområder. Dem kan du let tilføje ved at trykke på knappen "Administrer Mine områder" herunder.