Mijn Communities
Help
marjavanderkolk
CHAMPION ***

Salaris simulator toevoegen aan app

door marjavanderkolk (Bijgewerkt ‎11-10-2023 12:04 door Remco te Ronde VISMA )
Status: Gerealiseerd

Is het mogelijk de salaris simulator toe te voegen aan de app? Dan is het helemaal voor iedereen toegankelijk 😉 gr. Marja

21 Opmerkingen
door Remco te Ronde
Status changed to: Status: In onderzoek

Hi @Ellie van der Heide , @Gea Bussink-Veerbeek@KdeBreuk@FBB Zorgboog@CorinaD@Frans Bekkers@Michiel_Kootker@Ingeborg Ebbers@Paul Wevers Consultancy en @Raymond_de_Rozario,

 

Jullie hebben allemaal gestemd op dit idee van @marjavanderkolk. Daarom hebben we onze UX-ers laten kijken naar de mogelijkheden. En het eerlijke antwoord is dat we nog een beetje twijfelen. We werken hard aan toevoegingen in de Youforce app voor medewerkers, zoals jezelf ziekmelden en verlof. Maar er zijn ook ideeën rondom VOG of het aanvragen van werkgeversverklaring voor hypotheek. Veelal processen die je vaker doet en eenvoudig wil kunnen uitvoeren in 60 seconden.

 

Stel we realiseren dit allemaal dan krijg je in de Youforce app een lange lijst met opties. Dat kan betekenen dat iemand moet scrollen. Bijvoorbeeld om naar 'salaris berekenen' te gaan. Een mooie functionaliteit, maar niet iets wat een medewerker iedere maand gaat doen.

 

Als voorbeeld een korte video:

Salaris Simulator gif.gif       

 

Zouden jullie ons kunnen toelichten waarom jullie de 'Salaris Simulator' een goede toevoeging vinden in de app? En of je hinder ziet in het feit dat je in de toekomst mogelijk moet scrollen? Of maakt zien jullie dat minder als bezwaar?

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

@Remco te Ronde Wanneer ik naar onze eigen organisatie kijk, dan vallen verzuim, verlof, gewerkte dagen enz. al af. Wij hebben voor zowel het roosteren als ziekmelden externe applicaties. Dit scheelt in onze lijst, waardoor mensen minder hoeven te scrollen.

 

Als je gaat kijken naar algemeen gebruik van een telefoon, dan zijn mensen wel gewend om te scrollen. Neem nu alleen de social apps alleen al (160 meter per dag volgens een artikel van 2019). Daarnaast heb je ook nog bediening apps zoals Google Home, of een app al Stocard waar mensen al hun pasjes in bewaren. Ook daar wordt veel in gescrold.

 

In het kort: ik denk dat het meevalt, maar ik kan niet voor anderen spreken.

Frans Bekkers
CHAMPION *
door Frans Bekkers

@Remco te Ronde 

Ik voorzie ook niet zo'n probleem met scrollen in de Youforce app, mensen zijn dit ondertussen wel gewend.

Ik zou het dan wel een goed idee vinden dat organisaties zelf de volgorde van het tonen van functionaliteiten kunnen invoeren.

Diegene die het meest gebruikt worden, kunnen we dan zelf bovenaan zetten.

marjavanderkolk
CHAMPION ***
door marjavanderkolk

@Remco te Ronde 

het scrollen is niet zo'n punt, het voordeel is groot als de aanvraag in de app door de medewerker gedaan kan worden. Zelf de volgorde kunnen tonen zou zoals Frans Bekkers zegt wel een goed idee zijn.

Raymond_de_Rozario
ACTIVE CONTRIBUTOR **
door Raymond_de_Rozario

Goedemorgen @Remco te Ronde ,

 

Zoals hierboven al wordt aangegeven door @marjavanderkolk en @Frans Bekkers , graag de mogelijkheid om de volgorde aan te kunnen passen.

Ellie van der Heide
CHAMPION **
door Ellie van der Heide

Eens met alle geplaatste opmerkingen, wij hopen op nog veel meer toevoegingen in de app in de toekomst waarbij de functionaliteiten mi meer dan opwegen tegen het scrollen. 

door Remco te Ronde

Hi @Raymond_de_Rozario@Frans Bekkers@marjavanderkolk en @Ellie van der Heide,

 

Bedankt voor jullie snelle reactie. Ik heb van het weekend extra opgelet in andere apps, en inderdaad scrollen is iets wat vaker voorkomt. Goed om te weten dat jullie daar het bezwaar niet in zien.

 

Daarnaast ben ik nog op zoek naar inhoudelijke feedback. Stel de 'Salaris Simulator' is straks beschikbaar in zowel Mijn Youforce als de Youforce app. Hebben jullie daar specifieke plannen mee in de communicatie naar je medewerkers? Gaan jullie b.v. een bericht plaatsen over hoe makkelijk je nu kunt zien wat je netto gaat verdienen als je een paar uur minder werkt? Bijvoorbeeld omdat jullie erg willen dat medewerkers meer uren gaan werken?

 

Of zetten jullie de opties gewoon aan zodat een medewerker die het wil weten het kan gebruiken? Zonder interne promotie naar jullie medewerkers toe?

 

   

Gea Bussink-Veerbeek
CHAMPION ***
door Gea Bussink-Veerbeek

@Remco te Ronde, we hebben de salaris simulator aangezet voor de medewerkers, maar omdat wij nog geen gebruik maken van Mijn Youforce, kunnen ze daar nog niet bij. Communicatie over de salaris simulator zal gedaan worden met de introductie van Mijn Youforce.

marjavanderkolk
CHAMPION ***
door marjavanderkolk

@Remco te Ronde 

Wij gaan het specifiek in de communicatie benoemen.

De reden is dat medewerkers slecht lezen en eerder gewoon gaan kijken en klikken in de app/mijn.youforce.com dan dat ze de mail erover goed lezen.

Er gaat uiteraard wel gecommuniceerd worden over mijn.youforce.com t.z.t. En de huidige gebruikers van de app heb ik geïnformeerd over de bestaande mogelijkheden (persoonsgegevens wijzigingen etc.) en over ontwikkelingen (verlof, VOG etc.) waar druk aan gewerkt wordt.

Ingeborg Ebbers
CONTRIBUTOR ***
door Ingeborg Ebbers

@Remco te Ronde - scrollen lijkt mij ook geen probleem. Waar ik meer een uitdaging in zie is dat de medewerker met het gebruiken van de Salaris Simulator vergeet om de daadwerkelijke urenwijziging (mits gewenst) vergeet door te geven. Het zou fijn zijn dat er dan een korte tekst bij komt waarin staat dat de daadwerkelijke urenwijziging op een andere manier moet worden aangevraagd.

door Remco te Ronde

Hi @Ingeborg Ebbers,

 

Bedankt voor de suggestie. Maak ik hier uit op dat jij (in de verre toekomst) voor je ziet dat een medewerker die nu b.v. 20 uur werkt via de 'salaris simulator' uitrekent wat hij/zij netto overhoudt bij 28 uur een knop zou hebben zoals ''ja dit wil ik, dien verzoek contractuitbreiding in?''.

 

Als dat inderdaad iets is wat je je kunt voorstellen bij jouw organisatie wil je dan daarvoor een nieuw idee aanmaken? Met toelichting hoe je dit precies voor je ziet? Dan gebruiken we dat nieuwe idee om daar verder over te brainstormen. 

 

Dit huidige idee (Salaris simulator toevoegen aan app) gebruiken we dan om antwoord te geven op dat verzoek of we het gaan toevoegen aan de app. Zo houden we de community een beetje overzichtelijk.

 

Ingeborg Ebbers
CONTRIBUTOR ***
door Ingeborg Ebbers

Hoi @Remco te Ronde - nee, het lijkt mij zuiverder om de urenwijziging op een andere manier te triggeren. Ik kan mij alleen wel voorstellen dat er medewerkers zijn die de Salaris Simulator opstarten en verwachten dat dit dan ook gelijk een mutatie van uren is. Dus puur als extra melding (lezen is een toch wel een dingetje voor de gemiddelde gebruiker) iets in de trant van: 'Let op dit is geen urenmutatie' o.i.d.

groet, Ingeborg

door Remco te Ronde

Hi @Ingeborg Ebbers,

 

Heldere feedback. Zal onze UX-ers vragen om er nog eens gedetailleerd er naar te kijken. Er staan nu al best veel ''let op!'' zaken zoals dat de berekening niet bindend is. Mogelijk gaat een extra melding het niet nog begrijpelijker maken voor de meeste medewerkers. Maar we gaan er inderdaad nogmaals goed kijken naar de teksten. 

Ingeborg Ebbers
CONTRIBUTOR ***
door Ingeborg Ebbers

Fijn. Dank @Remco te Ronde 

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Ingepland

Hi @marjavanderkolk (en iedereen die heeft gestemd),

 

De status van dit idee is gewijzigd naar 'ingepland'. Dat bekent dat we de aankomende weken gaan zorgen dat het ook beschikbaar komt in de Youforce app. Zodra het beschikbaar is zullen we een nieuwsbericht plaatsen.

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Ingepland

Hoi @marjavanderkolk en iedereen die heeft gestemd,

 

Een korte update. We zijn inderdaad ver met het beschikbaar stellen van deze functionaliteit in de Youforce app. We verwachten het nog deze maand beschikbaar te kunnen stellen. Zodra het beschikbaar is zullen we een nieuwsbericht plaatsen.

door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Hoi @marjavanderkolk en iedereen die heeft gestemd,

 

Wederom hebben we een van jullie ideeën kunnen realiseren. In het nieuwsbericht:

De Salaris Simulator ook beschikbaar in de Youforce app

kan je lezen dat dit vanaf maandag 16 oktober 2023 beschikbaar is.

marjavanderkolk
CHAMPION ***
door marjavanderkolk

@Remco te Ronde super ! 

door Chris van den Berg
Status changed to: Status: Nieuw
 
door Chris van den Berg
Status changed to: Status: Nieuw
 
door Remco te Ronde
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Hoi @marjavanderkolk,

 

Zoals je ziet hebben we voor de Salaris Simulator twee specifieke nieuwe onderdelen aangemaakt, namelijk:

Mogelijk heb je daardoor automatische mails/update gekregen vanuit de Community. Maar dit idee is al eerder 'gerealisseerd'. Meer informatie daarover kan je lezen in het volgende nieuwsbericht:

De Salaris Simulator ook beschikbaar in de Youforce app