Mijn Communities
Help
Anita Brandsma-Gorbahn
CONTRIBUTOR *

Verzuim - WAZO - Verzuim

door Anita Brandsma-Gorbahn
Status: Nieuw

Hi,

Weet iemand hoe de volgende situatie goed geregistreerd kan worden zodat er één aaneensluitende verzuimperiode wordt weergegeven:

 

1) werknemer is langdurig ziekgemeld - 2) wordt zwanger en gaat met zwangerschapsverlof (WAZO), periode WAZO wordt geregistreerd - 3) werknemer is na WAZO daarna nog steeds ziek.

 

Probleem: om WAZO (2) in te kunnen voeren, moest eerst de eerste ziekteperiode (1) worden afgesloten, ook al was werkneemster nog steeds ziek.

Nu de WAZO-periode is afgesloten, kunnen wij er geen aaneengesloten ziekteperiode meer van maken omdat wij een nieuwe ziekteperiode moeten invoeren (3), met gevolgen voor het verzuimdossier. 

Weet iemand hoe dit op te lossen?

2 Opmerkingen
FBB Zorgboog
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door FBB Zorgboog (Bijgewerkt ‎20-03-2024 11:48 door FBB Zorgboog )

@Anita Brandsma-Gorbahn volgens mij is de truc de reden ziek van het ziektegeval na de WAZO gelijk te houden aan de reden ziek voor de WAZO. Stel voor de WAZO was de reden ziek tgv zwangerschap. er is enkel sprake van een doorlopend ziektegeval wanneer de medewerker na de WAZO wederom ziek gemeld wordt met reden ziek tgv zwangerschap.

Ik hoop dat je hiermee uit de voeten kunt

 

PS ik zou de volgende keer de vraag wel stellen in het forum van de juiste module. Vergroot de kans op een antwoord 😉

Monique van Berkel
CHAMPION *
door Monique van Berkel

Bij een medewerker van ons staat de ziekteperiode én de zwangerschapsperiode actief (zie printscreen).

 

MoniquevanBerkel_1-1710940325491.png