Mijn Communities
Help
lauraholm
VISMA

AO - Ondersteuning van keuzelijsten om op Bedrijf niveau in te sluiten of uit te sluiten (EDU 008)

door lauraholm
Status: Gerealiseerd

Als AO wil ik beslissen welke opties in gestandaardiseerde lijsten mijn klanten kunnen gebruiken.

Als AO wil ik bepalen welke velden en opties in dropdown lijsten aan mijn klanten getoond worden. Een paar voorbeelden zijn de dropdownlist voor de keuze van de salarisstrookafhandeling (afdrukken, melden, mailen met bijlage of niets doen). Zij willen de mogelijkheid hebben om zelf te bepalen wat hier getoond wordt en wat niet. In de huidige situatie kunnen zij de waarden tonen waarvan zij denken dat hun klanten die nodig hebben en tonen zij niet de standaard HRCE lijsten. In het huidige proces vertraagt dit hen omdat zij de optie willen hebben en erover willen blijven discussiëren. Voor hen is het een must omdat ze er zoveel mogelijk uit willen houden om hun klanten niet in verwarring te brengen. Het heeft effect op allerlei dropdown lijsten (seizoensarbeider met de belasting tab bijvoorbeeld) die hard gecodeerd is door visma in een keuze tabel die niet kan worden bewerkt. Ze willen/moeten meer controle, want het voelt voor hen als een ontbrekende mogelijkheid die ze wel verwachten.

De lijst (keuzelijst) van kostenplaatsen is op masterniveau gewist, maar is nog steeds gevuld / selecteerbaar op bedrijfsniveau.

De dimensie Kostenplaatsen is niet meer in gebruik omdat de klant een van de nieuwe dimensies gebruikt. Daarom hebben we de lijst (keuzelijst) van kostenplaatsen op masterniveau leeggemaakt. De lijst is echter nog wel gevuld / selecteerbaar binnen Appl>Org> Afdelingen op bedrijfsniveau. De waarde voor kostenplaatsen is voorlopig ingesteld op standaard binnen de afdelingen.

Dit kan verwarring veroorzaken omdat de kostenplaatsen wel selecteerbaar zijn maar niet in gebruik.

2 Opmerkingen
door Rene van Jole
Status changed to: Status: Ingepland

Hartelijk dank voor je wens.
Het doet ons plezier je te laten weten dat het onderhoudscherm gepland staat voor kwartaal Q3-2021 en dat we in Q4-Q1 op de planning hebben om de keuzelijsten Kostenplaats / Kostendrager en Contracte ID te realiseren.

Wij adviseren je daarom de release notes in de gaten te houden.

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Dit request is opgeleverd in  1.133 in 1.134 wat in April wordt gereleased zitten nog meer validatie lijsten die op AK nivo inrichtbaar zullen zijn en waarbij je op een lager niveau de juiste waardes kunt selecteren