Mijn Communities
Help
Rosalie van Gerven
CONTRIBUTOR ***

Automatisch nieuw contract bij recht op transitievergoeding

door Rosalie van Gerven
Status: Gerealiseerd

Als een medewerker recht heeft op transitievergoeding moeten er relatief veel handelingen uitgevoerd worden om ervoor te zorgen dat de transitievergoeding uitbetaald kan worden.

 

Het zou makkelijker zijn dat als een medewerker uit dienst gaat, ook de vraag recht op transitievergoeding (ja/nee) voorbij zou komen en er automatisch een nieuw contract aangemaakt wordt, waarop het bedrag van de transitievergoeding gezet kan worden. 

 

Dit in plaats van het handmatig aanmaken van een nieuw contract, bijzonder IKV instellingen etc.

8 Opmerkingen
Wil de Bruin
CHAMPION *
door Wil de Bruin

Is inderdaad veel werk.

Ik zie bij belastingregels wel Wizard nieuw contract staan. Ik het het vermoeden dat deze ervoor gebruikt kan worden.          Helaas zie ik geen duidelijke omschrijving hiervan.  Misschien kan hier een optie gezet worden nieuw contract i.v.m. transitievergoeding en dan de basis gegevens voor een transitievergoeding gelijk goed zetten. Bijvoorbeeld het soort inkomen en de tabel. Scheelt veel werk

door Floor Doornebosch
Status changed to: Status: Intake

Hartelijk dank voor je wens.
Graag houden wij in de gaten hoeveel stemmen je wens krijgt. We zullen vervolgens op basis van het aantal stemmen in combinatie met de strategie van het product je wens al dan niet inplannen.
We zullen je via deze wens op de hoogte houden.

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

Er komen in release al de nodige verbeteringen, echter nog niet obv een standaard een nieuw contract aanmaak. Dit zal verder nog worden opgepakt. Dit zal worden geplaatst op de backlog en obv prioriteit en capaciteit worden ingepland. Wanneer is niet bekend

Wil de Bruin
CHAMPION *
door Wil de Bruin

Jammer dat dit niet gelijk opgepakt kan worden.

Maar is er dan wel een duidelijke omschrijving als je de wizard nieuw contract opstart.

Deze kan ik niet vinden en misschien scheelt dit al tijd aan onze kant voor het aanmaken van een nieuw contract.

 

 

Jurjan Doornbos
CONTRIBUTOR **
door Jurjan Doornbos

Dit is tot nu toe echt veel te bewerkelijk, terwijl er alleen maar in de IKV iets standaard veranderd moet worden.

Zou inderdaad makkelijke zijn als dit met een Ja of Nee is aan te sturen.

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg

Hallo,

 

Graag wijs ik jullie op de handleiding die onlangs is geplaatst waarin wordt beschreven hoe dit op dit moment zo efficient mogelijk ingevoerd kan worden. 

 

Een nog openstaande wens is om vanuit workflow plus de actie nieuw contract te kunnen starten. 

Hiermee zou het proces nog beter ingericht kunnen worden en dit scheelt dan ook weer extra handelingen bij het verwerken van de transitievergoeding.

We houden jullie op de hoogte van de implementatie van dit verzoek. 

 

Groeten Marinka

 

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg

De handleiding voor het snel kunnen toevoegen van een transitievergoeding na uit dienst, is inmiddels bijgewerkt naar hoe je automatisch de nieuwe contractactie kunt opstarten. 

Mochten jullie er hiermee niet uitkomen dan is het wellicht goed om een consultant te vragen mee te kijken met jullie inrichting. 

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Zie bovenstaande informatie 

We hebben de afgelopen releases meerdere verbeteringen in de aanmaak van contracten gedaan ook mbt Transitie vergoeding

Zie de links in dit verbeter verzoek