Mijn Communities
Help
Carla Mes
CONTRIBUTOR **

BSN uit standaardoverzichten

door Carla Mes
Status: Intake

Kan het BSN nummer uit standaardoverzichten zoals indienst, uitdienst, adressen, jubilea etc gehaald worden. Dit is niet meer AVG proof en hierdoor kunnen deze overzichten niet in de organisatie beschikbaar gegeven worden. 

2 Opmerkingen
Nico vander Bent
CHAMPION ***
door Nico vander Bent

@Carla Mes sluit ik mij helemaal bij aan. Heb deze opmerking ook al in Visma Payroll gemaakt, Maar verzuimd om deze bij Visma HRM ook kenbaar te maken

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Intake

Op het moment dat de AVG is ingevoerd, is er een autoriseerbare functie aangemaakt in HRM die moet worden geautoriseerd om het BSN, geboortedatum en adresgegevens te kunnen inzien in de verschillende overzichten. Wanneer een gebruiker niet over deze autorisatie in zijn/haar functiegroep beschikt, zullen deze gegevens ook niet worden weergegeven. Heb je deze autorisatie voor PAY.31508 niet, dan krijg je een foutmelding als je bijvoorbeeld het rapport verjaardagen opent. Ook zal je zonder dit vinkje, geen mogelijkheid hebben om in eigen overzichten het veld BSN te vinden om in je eigen rapportage te zetten.

 

Een uitzondering op dit geheel, is de 'superuser'. Dit  vinkje zorgt ervoor dat je alle rechten hebt, waardoor je ook rechten hebt om in deze rapporten te kijken met deze extra gegevens.