Mijn Communities
Help
Eveline_87
CONTRIBUTOR **

E-dossier opgeschoond & overzichtelijk

door Eveline_87
Status: Realisatie waarschijnlijk

Beste afdeling ontwikkeling,

 

Op advies van jullie Visma collega Danny maak ik graag een idee aan:

 

Onze e-dossier boom is oud en onoverzichtelijk.

We maken per jaar op bedrijfsniveau een map aan voor salarisstroken en ziekte. Nu waren we early adopters van Visma en werken we al met Visma sinds 2008.

Als gevolg daarvan hebben alle medewerkers een salarismap 2008 in hun e-dossierboom staan. Ook al zijn ze 'pas' vanaf 2023 in dienst.

 

Nu weet ik dat we bewaarplicht hebben en voor salariszaken is dit 7 jaar. Dat betekent dat we mappen voor 2016 nu mogen verwijderen. Hier is geen handige manier voor. Je mag per medewerker de map leeg maken. En daarvoor eerst uitzoeken bij wie de map gevuld is.

 

Dit moet toch anders kunnen. In een ideale wereld hebben nieuwe medewerkers alleen mappen vanaf het jaar dat zij in dienst komen en medewerkers die al langer werken, salarismappen tot maximaal 7 jaar terug.

Heel fijn als dit mogelijk wordt. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat we het enige bedrijf zijn met een onoverzichtelijke boom in het e-dossier. 

 

Onze boom ziet er zo uit:

Eveline_87_0-1699525172231.png

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,


Eveline de Cortie

2 Opmerkingen
door Rene van Jole
Status changed to: Status: In onderzoek

Hartelijk dank voor je idee.
Graag houden wij in de gaten hoeveel stemmen je idee krijgt. We zullen vervolgens op basis van het aantal stemmen in combinatie met de strategie van het product je idee al dan niet op de backlog opnemen. We zullen je via dit idee op de hoogte houden van de status.

Toelichting mbt de statussen vind je ook in FAQ

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

Je idee heeft de status "realisatie waarschijnlijk" gekregen, daarmee is het op de Roadmap geplaatst onder nummer 5910

Dat het op de Roadmap staat betekent niet dat het verzoek altijd op korte termijn kan worden ingepland. Het aantal ideeen is vele malen groter dan we kunnen realiseren waardoor het best nog lang zou kunnen duren voordat uw idee ingepland kan gaan worden. Voor meer informatie over deze en andere statussen verwijzen we je graag naar de FAQ