Mijn Communities
Help
RobertMulderObM
CONTRIBUTOR ***

Export format van wijzigen mailadressen klopt niet.

door RobertMulderObM
Status: Intake

Ik probeer om emailadressen via een bulk export/import aan te passen voor een groot bestuur. Dit doe ik door het welbekende trucje export/import. Echter klopt de export die wordt gedraaid qua opmaak niet voor de import die je later wilt doen. In de releasenotes van Juli 2023 wordt dit voor het eerst geïntroduceerd.

 

In de releasenotes staat dat je de volgende velden krijgt bij de export van werknemer emailadressen:

Naam

Bed nr

Wnr nr

Volgnr

Actie

Soort

Houder

E-mailadres

tbv salarisinfo

tbv verlofkaart

En nog enkele vrije velden indien in gebruik.

 

Wanneer je echter een export draait komt het veld "HOUDER" niet mee, deze is wel essentieel want hiermee geef je aan om welk mailadres het gaat welke je wilt wijzigen. Als je de export zoals hij er nu uitkomt, dus zonder het veld houder, weer importeert krijg je alleen maar foutmeldingen.

 

Nu moeten we handmatig het veld "houder" toevoegen aan het format van de export, daarmee lukt de import vervolgens wel.

 

Graag zie ik dat de export voor werknemer emailadressen wordt aangepast zodat het veld "houder" ook standaard mee wordt genomen.

1 Opmerking
door Jordy Kamphuis
Status changed to: Status: Intake

Hi @RobertMulderObM ,

 

Het veld houder komt momenteel alleen mee als je in de metadata in de sectie e-mail, op veldniveau het veld 'persoon' aan hebt staan. Deze zal in jullie inrichting uit staan, als je aangeeft dat deze niet zichtbaar is als kolom in het excel bestand van de export. 

 

Je kunt twee dingen doen om dit alsnog te kunnen importeren. Of je voegt zelf de 'houder' kolom toe, zoals de releasenotes van vorig jaar juli aangeeft. Of je zet het veld eerst aan en exporteert dan opnieuw. Je zult daarna zien dat de import zoals je zelf aangeeft zal werken. 

 

Ik heb een intern item aangemaakt om dit in lijn te trekken met de metadata en het ook zo te valideren. Als jullie het veld uitzetten (en we staan dat ook toe), dan zouden we er ook niet op moeten valideren bij de import. Als dit aangepast is, zul je dat in de releasenotes tegenkomen. Tot die tijd is bovenstaande workaround mogelijk.