Mijn Communities
Help
PaulaSangers
CONTRIBUTOR **

Gegevens uit Visma koppelen met PowerBi

door PaulaSangers
Status: Realisatie waarschijnlijk
 
6 Opmerkingen
JvRaan
VISMA
door JvRaan

Er zijn een aantal opties om data van Visma naar BI omgevingen te koppelen. 

  1. sinds deze maand (juli 2021) is er een mogelijkheid voor koppelen met API's. Daarin zitten de meeste HRM gegevens en Payroll data. 
  2. Generieke werknemers export, configuratie export. Veel van de gebruikte gegevens van Visma worden dan naar een communicatie server van de klant gestuurd. De data kan weer worden opgenomen in de BI tool.
  3. Mochten deze gegevens van punt 2 te weinig zijn kunnen er aanvullende tabellen naar een communicatie server van de klant gestuurd.

Vraag aan jullie Customer Succes Manager naar de mogelijkheden en kosten. 

 

mvg

Joop

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous
Status changed to:

Hartelijk dank voor je wens.
Het doet ons plezier je mede te delen dat wij verwachten nog dit kalenderjaar een nieuwe functionaliteit beschikbaar te stellen die aansluit op dit idee. Graag nemen we je wens mee in de realisatie hiervan.

EricWillemse
CONTRIBUTOR ***
door EricWillemse

Hoi Joop,

Bij optie 2.......behoeft er dan gaan connector te worden gebouwd tussen de Bi Tool en de brondata? Ofwel de exports worden ingelezen in het datawarehouse van de klant?

Is dit wat er wordt bedoeld met optie 2 Joop?

Grt

Eric Willemse

Mitros

JvRaan
VISMA
door JvRaan

Ondertussen is optie 3 niet meer mogelijk.

 

Optie 2 is de generieke werknemers export. 

Deze levert xml bestanden met hetgeen je in de instellingen hebt ingericht. Deze xml bestanden worden op een SFTP server geplaatst van de klant. De BI tool kan deze gegevens importeren/inlezen. Mogelijk moet BI tool deze data verder filteren. 

Er wordt vaak ook voor gekozen om de data in een tussen database te zetten en die is weer in te lezen waar de BI tool.

JvRaan_0-1667904651169.png

 

EricWillemse
CONTRIBUTOR ***
door EricWillemse

Hoi Joop, 

 

Is er ook een mogelijkheid om optie 2 een keer te testen?

Zo kunnen we intern het beste bepalen welke oplossing Mitros het best past.

Zo ja, dan kan/mag het xml bestand naar mij worden gemaild e/o op een share worden geplaatst waar ik de xml kan downloaden.

Ik hoor graag.

Grt

Eric

JvRaan
VISMA
door JvRaan

@EricWillemse ja, dat kan zeker. Je kan zelf deze koppeling inrichten. Daarvoor moet soms een (extra) koppeling worden geactiveerd door een consultant.

Daarna kan je aan de hand van verschillende manieren deze koppeling inrichten voor jullie doel. Er is een handleiding beschikbaar om deze koppeling in te richten. Dat kan ook goed samen met een consultant worden doorgesproken.

JvRaan_0-1668071095942.png