Mijn Communities
Help
AKoelink
CHAMPION **

Generatiepact in HR beter verwerken

door AKoelink
Status: Bestaat al

Er zijn al verschillende meldingen van gedaan. Maar tijdens de klantendag werd de Ideeën-optie nog een keer benoemd. Dus ik maak hier dan maar een idee van. Dat hopelijk eens wordt uitgevoerd.

 

In het kort: het generatiepact staat wel goed in Payroll. Maar doordat we de oorspronkelijke arbeidsduur moeten laten staan, wordt in HR nog steeds het verlofsaldo op de oude uren berekend. Kloppen FTE overzichten niet. Enz. Heel vervelend. Dit is al jaren een wens om het aan te passen. 

 

Mijn idee is heel simpel:

- voeg een extra veld toe aan arbeidsuren 

- het huidige veld laten corresponderen met de salarissen (zodat Payroll niet aangepast hoeft te worden)

- en het nieuwe veld gebruiken voor de aangepaste (daadwerkelijk gewerkte) uren. Dus bijvoorbeeld demotie, generatiepact of ouderschapsverlof. 

 

Zo simpel kan het zijn toch?

 

3 Opmerkingen
door Rene van Jole
Status changed to: Status: Bestaat al

Goedemiddag

 

Dit idee heb je al eens ingediend op het idee portaal en staat op de backlog onder nummer 1269

Dit is het idee wat al op het idee portaal en backlog staat

https://community.visma.com/t5/Ideeen-Visma-net-HRM/Generatiepact-beter-laten-verwerken-in-HRM/idi-p...


We gaan hier zeker iets mee doen alleen hebben we nog niet de tijd gehad ook om een goede analyse van meerdere CAO's te maken en daarmee een goede oplossing uit te werken. Door andere prioriteiten en capaciteit hebben we voor dit moment andere keuzes moeten maken. 


Als we dit gaan inplannen gaan we zeker dit met jou doornemen wat onze ideeen en of voorstellen zijn 

AKoelink
CHAMPION **
door AKoelink

Ik weet het, volgens mij heb ik hem al vaker gemeld. Vast tot vervelends aan toe. Het vervelende is dat ook dit een functionaliteit is die niet mag ontbreken. Het levert enorm veel administratieve last op. 

We hebben ooit met een aantal (rond de 20 corporaties) al eens gezamenlijk dit probleem voorgelegd. Ik hoop dat dit ook nog steeds op jullie netvlies staat. Ik ben niet de enige die hier om zit te springen. 

door Rene van Jole

Dit staat inderdaad nog steeds op ons netvlies ook tot mijn eigen ergernis zijn we hier nog niet aan toe kunnen komen helaas. We hebben veel meer aanvragen dan we kunnen realiseren en moeten daarmee keuzes maken. 

De intenties om dit goed te gaan ondersteunen zijn er en gaat er ook zeker komen ik kan helaas nog niet zeggen wanneer.