Mijn Communities
Help
Nbastiaanse
CHAMPION *

Verplicht vrij veld verzuim

door Nbastiaanse
Status: Afgewezen

Gebruikers geven via de verzuim module ziekmeldingen en daarmee ook soms gewijzigde ziektepercentages door. Omdat dit van invloed kan zijn op de reiskosten willen wij een verplicht vrij veld toevoegen waarin de gebruikers kunnen aangeven of er sprake is van reisdagen en zo ja, hoeveel. Dit om te voorkomen dat we iedere keer bij de gebruikers via de mail dit soort informatie moeten opvragen wat erg omslachtig is.

 

De vrije velden zijn wel in te richten maar in de definitie kun je deze vervolgens alleen verplichten bij ziek/hersteld melden en niet bij verzuimpercentage wijzigingen. Wij willen graag de optie om velden (en zeker vrije velden) ook bij de verzuimpercentage wijziging kolom te kunnen verplichten.

3 Opmerkingen
door Rene van Jole
Status changed to: Status: In onderzoek

Hartelijk dank voor je idee.
Graag houden wij in de gaten hoeveel stemmen je idee krijgt. We zullen vervolgens op basis van het aantal stemmen in combinatie met de strategie van het product je idee al dan niet op de backlog opnemen. We zullen je via dit idee op de hoogte houden van de status.

Toelichting mbt de statussen vind je ook in FAQ

door Rene van Jole

Goedemiddag ik heb wat ruggenspraak gehad over dit verzoek onderstaande onze visie hierop : 

De vrij velden worden in de ziekmelding vastgelegd en niet in het verzuim percentage. Bij een verzuimpercentagewijziging wijzig je de ziekmelding niet, maar het verzuimpercentage en dit zijn in ons systeem twee losstaande dingen.
Als ik het zou kunnen wijzigen in het verzuim percentage dan zou ik ook verwachten dat het per percentage vastgelegd wordt, maar met het wijzigbaar maken zal dit niet het geval zijn, omdat het per ziekmelding wordt vastgelegd. Je zult dan weer vragen krijgen als: waarom kan ik dit niet per percentage vastleggen terwijl het wel wijzigbaar is op deze plek.
Je kunt overigens wel de verzuimprocessen hierop aanpassen. Je kunt een ToDo/Ziektebijwerken taak automatisch opstarten zodra het verzuimpercentage gewijzigd wordt met de vraag of ze de reisdagen willen controleren. Daarnaast kun  je de ziekmelding ook handmatig bewerken en het dan corrigeren. Het is dus niet per se alleen mogelijk om te verplichten bij "ziek/herstel melden". Het is dan weliswaar een losstaande actie.  Ziekmelding gegevens wijzigen via een verzuimpercentage wijziging lijkt mij niet logisch.

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Afgewezen

zie onderstaande toelichting