Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Workflow Plus uitsluiten bij rechtstreekse mutatie door bepaalde rol

door Anonymous (Bijgewerkt ‎18-08-2021 11:59 door Rene van Jole VISMA )
Status: Afgewezen

We zouden graag de mogelijkheid willen hebben om een Workflow Plusprocedure te onderdrukken als deze wordt gestart vanwege een mutatie in een sectie binnen persoonsgegevens. Voorbeeld zijn de mutaties die de salarisadministratie rechtstreeks in het systeem opvoert. Zij willen dan geen taak om hun eigen mutatie te controleren en eventueel aanvullende handelingen te doen. Als een andere gebruiker een mutatie rechtstreeks in de sectie doorvoert wil je natuurlijk wel dat deze Workflow Plus procedure wordt opgestart. In de inrichting van de metadata is het echter niet mogelijk om voor bepaalde rollen de Workflow Plus uit te schakelen zoals dat wel kan met Automatisch goedkeuren bij rol

10 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous (Bijgewerkt ‎09-09-2021 16:34 ( )
Status changed to:

Hartelijk dank voor je wens.
Graag houden wij in de gaten hoeveel stemmen je wens krijgt. We zullen vervolgens op basis van het aantal stemmen in combinatie met de strategie van het product je wens al dan niet inplannen. We zullen je via deze wens op de hoogte houden.

 

Suggestie:

Laat de betreffende Workflow Plus procedure starten met een beslistaak: is de mutatie gedaan door de SA? Zo ja, stop de procedure. Zo nee, vervolg de procedure of ga naar taak 2. Mocht je hier vragen over hebben, maak dan een Support ticket aan.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

@Anonymous 

Ik heb een support ticket aangemaakt met de vraag hoe dit in te richten. Mocht dit goed werken, dan laat ik dat weten zodat andere community gebruikers er ook iets aan hebben. 

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous
Status changed to:
 
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

@Anonymous Het idee om een beslistaak te gebruiken die door een gebruiker moet worden uitgevoerd sluit niet aan bij de wens die ik heb. Ik zou graag zien dat het systeem kan bepalen of een Workflow Plus taak onderdrukt moet worden. Het idee achter deze wens was/is om te voorkomen dat bepaalde taken onnodig oppoppen voor een bepaalde groep gebruikers. Als de oplossing is om een beslistaak te laten oppoppen dan schiet je er per saldo niets mee op.

door Rene van Jole
Status changed to: Status: In onderzoek
 
door Rene van Jole
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk
 
Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg

Beste Fokke,

 

We hebben deze wens onderzocht en zijn tot de conclusie gekomen dat het niet waarschijnlijk is dat we dit gaan implementeren op de manier zoals hier wordt verzocht.

Het onderwerp heeft wel zeker onze aandacht.

Zoals je weet voeren we steeds verbeteringen door op het vlak van acties en workflows. We willen hier voorlopig nog mee doorgaan en daarmee meer automatisering in de configuratie vergroten. Ik zou jullie willen adviseren deze ook in de gaten te houden en met de nieuwe mogelijkheden te kijken wat dit voor jullie kan betekenen.

 

Op dit moment zijn er diverse mogelijkheden zijn om dit te ondervangen in de huidige functionaliteit en wij jullie dan ook willen vragen dit nog eens te overwegen.

- mutaties vanuit gebruikers waarbij altijd een vervolgactie nodig is, kunnen dit via de actie doen. Als zij niet in de sectie zelf muteren (kun je autoriseren) kun je die mogelijkheid alleen openhouden voor salarisadministratie en hier geen workflow aan koppelen.

- In de workflow taken zelf kun je werken met filters - hier voegen we opties aan toe in de aankomende release 1.133

- Daarnaast is het altijd nog mogelijk te werken met beslissingstaken, zoals Merijn aangeeft. 

 

Groeten Marinka

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

@Marinka Eweg 

 

Volgens mij is het niet helemaal duidelijk wat ik bedoel. Laat ik een voorbeeld geven. Als een manager bijvoorbeeld het adres van een medewerker wil muteren in de sectie Adres, dan kun je daarachter een Workflow Plus procedure zetten waarbij de salarisadministratie de taak krijgt deze mutatie te controleren en eventueel de reiskosten aan te passen. Echter kan het ook wel eens zo zijn dat de salarisadministratie zelf in een correctie uitvoert in de sectie Adres, maar dan willen ze geen taak in hun takenbakje krijgen om vervolgens hun eigen wijziging te controleren. Ik zou graag zien dat het mogelijk is het opstarten van een Workflow Plus te onderdrukken als de mutatie wordt ingediend door de bepaalde rol (bijvoorbeeld een salarisadministratie). 

Marinka Eweg
VISMA
door Marinka Eweg

Hallo Fokke, 

Dank voor je reactie. Het is duidelijk wat je bedoelt hoor.

Mijn voorstel is alleen dus dat je een manager het adres in dat geval alleen via een actie laat wijzigen.

Mochten er nog vragen of opmerkingen zijn, neem dan even contact op. Dan spreken we deze nog even door.

 

Groeten Marinka

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Afgewezen

Zie toelichting in het request