Mijn Communities
Help
O Veenstra
CHAMPION ***

Workflow plus opvolgende taken in een flow of 1 scherm laten zien

door O Veenstra
Status: Realisatie waarschijnlijk

Wanneer er opvolgende taken in een workflow plus proces zitten, komt er iedere keer een aparte taak. Het zou handiger zijn wanneer de taken als een soort flow direct achter elkaar komen of als een soort tabblad weergave wordt getoond in 1 taak/scherm. Net zoals wanneer je verschillende secties in een taak laat zien, dan zie je bovenaan ook verschillende tabbladen/vervolgstappen.

Dezelfde rol/gebruiker als toegewezen aan, zou dan in hetzelfde scherm steeds door kunnen gaan en niet weer eerst terug hoeven te gaan naar taken.

6 Opmerkingen
door Rene van Jole
Status changed to: Status: In onderzoek

Hartelijk dank voor je wens.
Graag houden wij in de gaten hoeveel stemmen je wens krijgt. We zullen vervolgens op basis van het aantal stemmen in combinatie met de strategie van het product je wens al dan niet inplannen. We zullen je via deze wens op de hoogte houden.

Justian_Fieret
CONTRIBUTOR ***
door Justian_Fieret

Kleine toevoeging: 

die optie is er al wel gedeeltelijk volgens mij: Zie Workflow Plus -> Onderhoud -> Instellingen -> Checkbox 'Openstaande taken autom. starten'. Hierbij wordt er echter alleen naar de gebruiker gekeken en moet een workflowtaak dus aan een specifieke gebruiker gekoppeld zijn. Voor procesborging wil je liever een rol/gebruikersgroep koppelen aan een workflowstap. Dus eigenlijk moet de bestaande functie uitgebreid worden zodat de volgende taak binnen dezelfde workflow ook automatisch wordt gestart indien die taak is toegewezen aan een rol/gebruikersgroep waarin de betreffende gebruiker is opgenomen.

Justian_Fieret
CONTRIBUTOR ***
door Justian_Fieret

@Anonymous 
Toevoeging n.a.v. ons gesprek: het zou mooi zijn als er geen tussentijd gepland is tussen workflowtaken in een procedure dat de taken direct automatisch starten. Dit betreft dan het veld 'Uitvoeren binnen': aantal dagen = 0 of leeg. En uiteraard met de voorwaarde dat men in dezelfde gebruikersgroep/rol zit. 

JvRaan
VISMA
door JvRaan

Ja, nu kijkt het naar de gebruiker die opvolgend is. Dat is in een vaste gebruiker zoals manager wel het geval, maar wanneer je lid bent van een gebruikersgroep/rol dan zou het prettig zijn als de taken dan ook doorlopen als je de vorig taak gestart hebt als lid van die gebruikersgroep. Soms zal de taak niet direct hoeven worden uitgevoerd omdat het wachten is op bv ondertekenen en uploaden van een zo net gegenereerd sjabloon. Om dit onderscheid te kunne nmaken voor automatisch door starten van de volgende taak zal je een kenmerk moeten mee geven. Taak starten na x dagen of Uit te voeren binnen x dagen. Als die direct (0 of leeg) is zou je de taak direct willen afwerken.

 

Goed voorstel voor user experience en proces. Het is ook aan de andere community gebruikers om hier iets van te vinden. Ik kan mij ook voorstellen dat het soms niet wenselijk is. bv 2x document bijwerk taak voor sjabloon bij 4 ogen controle aan  dezelfde gebruikersgroep. Ideeen? 

O Veenstra
CHAMPION ***
door O Veenstra

Het gaat er mij om dat je de verschillende taken van de workflow ziet staan in wanneer je een taak opstart. Dus dat je de flow ziet waar het proces zit en in welke stap en wie wat heeft gedaan.

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

Dit verzoek is op de backlog opgenomen onder nummer 5138