Mijn Communities
Help
Asha
CHAMPION ***

Workflow "wijziging toepassen vanaf" datum onduidelijk

door Asha
Status: Alternatief aanwezig

Wat doet de datum "wijziging toepassen vanaf.

Volgens de kennisbank wordt deze datum gehanteerd als begindatum van de procedure, bij testen is gebleken dat ongeacht de datum die je hierin zet de workflow toch meteen gestart wordt.

Wat is de nut van de datumveld. Om verwarring te voorkomen zou de datum automatisch moeten worden gevuld met vandaag of helemaal niet meer zichtbaar maken. Onze managers weten niet welke datum ze moeten aangeven.

6 Opmerkingen
lauraholm
VISMA
door lauraholm
Status changed to: Status: Nieuw

Hallo Asha,

Bedankt voor deze wens! Ik heb hem verplaatst naar het HRM Ideeënportaal, zodat deze door het HRM team gereviewd kan worden. 

Mireille Werring
CHAMPION ***
door Mireille Werring

Helemaal mee eens.

Voor de leidinggevende is het onduidelijk waarom de datum van vandaag ingevuld moet worden om een workflow te starten.

Kan dit niet op de achtergrond automatisch worden gevuld.

door Floor Doornebosch
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

Beste Asha en Mireille,

Het is mogelijk het datumveld bij het starten van een Workflow Plus procedure uit te zetten. In de procedure kan worden aangegeven of dit datumveld wel/niet getoond moet worden door middel van het vinkje aan/uit bij 'Plannen procedure toegestaan'. Als het vinkje hier aanstaat dan zal het datumveld getoond worden. Het klopt dat de WF+ procedure ongeacht welke datum hier is ingevoerd direct gestart wordt. Wel worden de taken in de procedure gepland op basis van de ingevoerde datum. 

 

Ik ben niet helemaal zeker of dit het datumveld en de actie is die jij bedoelt in jou idee. Zo niet, dan ontvangen wij graag meer informatie wat je graag anders zou zien.

Justian_Fieret
CONTRIBUTOR ***
door Justian_Fieret

Beste @Floor Doornebosch,

ik denk niet dat dit het datumveld is wat wordt bedoeld. Wij lopen hier namelijk ook tegenaan (als ik het goed begrijp). Het veld wat bedoeld wordt is het volgende:

Justian_Fieret_0-1653391134450.png

In de workflowprocedure staat de optie 'Plannen procedure toegestaan' uitgevinkt. Dit veld lijkt inderdaad niets te doen. In dit geval gaat het om een adreswijziging en die datum is al doorgegeven door de initiatiefnemer. 

 

@Asha  @Mireille Werring: corrigeer a.u.b. als ik een ander veld bedoel dan jullie bedoelen. 

Asha
CHAMPION ***
door Asha

Hoi Floor, Het klopt inderdaad wat je zegt!

Asha
CHAMPION ***
door Asha

Sorry,  excuses ik bedoel Justian. Het klopt wat Justian aangeeft.