Mijn Communities
Help
Nico vander Bent
CHAMPION ***

ontslagmutatie

door Nico vander Bent
Status: Afgewezen

Op dit moment wordt door ons schaduw gedraaid om m.i.v. 01-01-2024 '' live'' te gaan. Waar ik nu tegen aanloop is het volgende.

Een medewerker heeft een contract t/m 31-12-2023. Na de vakantie kan pas definitief bepaald worden of het contract verlengd wordt. Het systeem gaat er nu al vanuit dat dit contract beëindigd gaat worden en in Payroll  vindt dan ook al een eindafrekening plaats. Zeker op het moment dat de salarisrun gedraaid is. 

Mijn inziens moet de beslissing om het ontslag definitief te maken niet door het systeem bepaald worden maar door salarisadministratie. 

Zou dit bijvoorbeeld opgelost kunnen worden door een knop toe te voegen die de ontslagmutatie definitief  bevestigd  ( in menu contract ) waarna ook eindafrekening plaats vindt. 

 

 

 

4 Opmerkingen
Johan Wiggerink
CONTRIBUTOR **
door Johan Wiggerink

Het is mogelijk om in Payroll tijdelijke contracten welke langer dan een maand hebben geduurd de maand erop de opgebouwde rechten pas uit te laten betalen. Mocht je toch in de laatste maand de opgebouwde rechten willen afrekenen dan kan dat middels het opgeven van looncomponent 3710 (variabel).

Nico vander Bent
CHAMPION ***
door Nico vander Bent

@Johan Wiggerink en kan dat dan per medewerker of geldt dit dan voor ieder tijdelijk contract?? want in principe wil ik gewoon dat afrekening niet een maand later plaatsvindt!

Johan Wiggerink
CONTRIBUTOR **
door Johan Wiggerink

Bij medewerkers die een arbeidsovereenkomst hebben voor onbepaalde tijd geldt dat er wordt afgerekend in de maand van ontslag. Dit geldt alleen voor de medewerkers die een contract hebben voor bepaalde tijd.

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Afgewezen

Dank voor je ingediende idee / verzoek voor verbetering. 

 

Zoals in de opmerkingen ook is aangegeven de einddatum is een bewuste einde contract datum waarbij inderdaad het systeem reageert en gaat afrekenen. Er zijn nog wel mogelijkheden om de afrekening uit te stellen. Dit verzoek voor een extra knop gaan we daarmee niet op de backlog plaatsen