Mijn Communities
Help
AKoelink
CHAMPION **

Graag stap voor stap handleiding voor vervroegde IVA in 1e en 2e ziektejaar

door AKoelink
Status: Realisatie waarschijnlijk

Is het mogelijk dat er een duidelijke handleiding komt voor het verwerken van een vervroegde IVA? Zowel in het 1ste als in het 2e ziektejaar. En waar je op moet letten. Ik merk dat we als gebruikers elkaar onderling gaan mailen voor hulp. Niet erg, maar wel raar eigenlijk. Waar vooral vragen over zijn is: hoe verwerk je de uitkering in het salaris? En hoe moet de IKV worden aangepast?

Wat ons vooral opvalt is dat er hier en daar wordt gesproken over een slapend dienstverband. Dat is bij een vervroegde niet aan de orde: je hebt namelijk als werkgever 104 weken loondoorbetalingsverplichting. En of je de witte of groene tabel moet gebruiken. 

 

Misschien lees ik er echt overheen, maar ik heb die tips en trucs nog niet gevonden. 

3 Opmerkingen
door Rene van Jole
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

Hartelijk dank voor je idee.
We zullen dit gaan inplannen en een beschrijving tzt bij de Tips en Trucs vermelden 

Wij houden u middels dit verzoek op de hoogte 

Dit is op de backlog opgenomen onder nummer VHPCNL-4121
 

AKoelink
CHAMPION **
door AKoelink

Fijn! ik volg het met aandacht. 

Asha
CHAMPION ***
door Asha

@AKoelink , @Rene van Jole 

Hallo Rene,

Kan er aangegeven worden binnen welk termijn dit gaat komen. Ik heb al diverse artikelen  en opmerkingen gevonden.

Volgens mij loopt dit issue al enige tijd (sinds 2022). Het zou de klant heel erg helpen om een duidelijk stappenplan te hebben om de betalingen goed te doen. Het lijkt er nu op dat meerdere klanten aan het uitproberen zijn hoe ze de betaling voor elkaar moeten krijgen. Of dit op de juiste wijze wordt gedaan is een groot vraagteken.

Bij deze de oproep om dit op zeer korte termijn aan te leveren. Maw HELP!

Ik zag dat er op 4-9-2023 een webinar Tips en Trucs is, echter het onderwerp werkgeversbetalingen zag ik er niet bij staan.