Mijn Communities
Help
O Veenstra
CHAMPION ***

Jubileumgratificatie automatische berekening inbouwen

door O Veenstra
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Kan er ook een automatisch berekening komen van de jubileumgratificatie?

Het is dan de bedoeling dat je een percentage in kunt voeren van 50 of 100 procent in de periode dat het uitbetaald moet worden en dat het systeem op basis van de grondslag het bedrag zelf berekent.

Dit heeft bijvoorbeeld Unit4 ook.

Berekening is dan de grondslag (bruto salaris (op wtf basis) + eventuele toeslagen) + 8% vakantiegeld.

De automatische berekening is natuurlijk handig voor de muteerder, maar ook kan het dan misschien via een automatisch proces worden verwekt. Daarnaast zijn er (vooral in het onderwijs) werknemers met erg veel contracten en ook met twk, dus dan kan zo'n jubileumberekening altijd automatisch aangepast worden door het systeem als de wtf wijzigt in de maand dat het jubileum wordt/is uitbetaald.

4 Opmerkingen
lauraholm
VISMA
door lauraholm (Bijgewerkt ‎07-07-2022 17:28 door lauraholm VISMA )
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Helaas zal deze wens niet worden gerealiseerd. Hier is reeds eerder een soortgelijke wens voor ingediend:Voorziening Jubileum en transitievergoeding

O Veenstra
CHAMPION ***
door O Veenstra

@lauraholm: Mag ik ook vragen waarom, want dit is wel een belangrijke helemaal met de vele cao wijzigingen van de laatste tijd. Wanneer het automatisch gaat wordt het bedrag van jubileum ook aangepast en hoeft dat niet meer handmatig. Daarnaast heb je altijd een zuivere berekening ipv handmatig.

lauraholm
VISMA
door lauraholm

De afwijzing van de wens betekent zeker niet dat de wens niet valide is. We hebben hierbij een afweging gemaakt op basis van de roadmap, de complexiteit van de wens afgezet tegen de populariteit en geleverde waarde. Het realiseren van deze wens zou ten koste gaan van het realiseren van wensen die meer populair (hoeveelheid kudos) hebben, daarom is deze keuze gemaakt. 

O Veenstra
CHAMPION ***
door O Veenstra

Dat begrijp ik, maar dan zou ik deze wens op status misschien in de toekomst zetten of iets dergelijks.