Mijn Communities
Help
peterdevette
CHAMPION *

Rechten administrator light aanpassen

door peterdevette
Status: Realisatie waarschijnlijk

In de release van april 2023 is de administrator light rol geintroduceerd. Met deze rol moeten gebruikers leesrechten hebben om zaken in payroll te kunnen zien. Heeft een persoon de administrator light rol, dan heeft deze nog steeds de beschikking over allerlei knoppen die er op zouden duiden dat er ook wijzigingen kunnen worden doorgevoerd. Na een aantal keer klikken komt de melding dat met de betreffende rol er geen rechten zijn om gegevens te wijzigen. Ik ben van mening dat dit een ontwerpfout is van de rol en zou dan ook graag zien dat de rol zo kan worden toegekend dat niet de indruk ontstaat dat met de rol kan worden gewijzigd.

3 Opmerkingen
door Hans de Bruin
Status changed to: Status: Nieuw

Goedemorgen @peterdevette , bedankt voor dit idee.

De rol Payroll Administrator Light is al eerder geïntroduceerd, we hebben in de release van april 2023 wel de rechten van deze rol aangepast. Zo kunnen gebruikers met deze rol nu ook alle salarisstroken genereren in de Rapportages en betalen stap van de salarisrun wizard. 

 

Wat je zegt over de beschikbaarheid van de knoppen klopt. Dit is bewust gedaan toen we de rol hebben geïntroduceerd.

Deze implementatie was een minder grote tijdsinvestering en sluit aan op hoe andere alleen-lezen rollen die destijds ook beschikbaar waren werken. 

 

We houden de kudos voor dit idee in de gaten en zullen o.a. op basis daarvan bedenken wat we met dit idee gaan doen. 

door Rene van Jole
Status changed to: Status: In onderzoek
 
door Hans de Bruin
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

Goedemorgen @peterdevette ,

 

We zijn voornemens om de implementatie van de Payroll Administrator Light rol aan te passen in de nieuwe Visma.net Payroll Nex UI. Meer informatie over deze nieuwe UI kan je vinden in dit Visma.net Payroll Community bericht

 

We zullen de implementatie van de Payroll Administrator Light rol dus niet aanpassen in de huidige Visma.net Payroll UI.

 

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag.