Mijn Communities
Help
Preadyz
CHAMPION **

parameter voor wel/geen reiskosten bij ziekte

door Preadyz
Status: Realisatie waarschijnlijk

Op dit moment wordt een medewerker bij ziekte automatisch gekort, ongeacht het percentage van ziekte. Bij gedeeltelijk herstel moet handmatig LC3590 vastgelegd te worden om de reiskosten weer te activeren.

 

Het zou mooi zijn als er een extra parameter komt in Payroll waarmee je het automatisch blokkeren kunt aansturen. De wens is dat je een percentage kunt vastleggen wanneer blokkade geactiveerd moet worden. Stel dat je 75% op werkgeversniveau vastlegt, dat dan bij ziekte vanaf 75% automatisch gekort wordt, en dat bij eventueel minder ziek dan 75% automatisch weer reiskosten wordt betaald. 

 

Dit zou veel handmatige mutaties (en taken) rondom ziekte en reiskosten voorkomen. 

6 Opmerkingen
Asha
CHAMPION ***
door Asha

Hallo @Preadyz ,

 

Wij hebben eerder vragen gesteld aan Visma mbt reiskosten tijdens ziekte. Helaas zijn wij niet verwezen naar lc 3590. Wij lopen er tegenaan wanneer een medewerker gedeeltelijk ziek/hersteld is dat er geen reiskosten meekomen, ondanks dat er vanuit het rooster werkdagen meekomen. Het resultaat is dan hm mutaties en/of via declaraties oplossen.

 

Ik stel de vraag maar aan jou aangezien jij/jullie al werken met deze looncomponent.

Hoe werkt lc 3590? Zorgt deze ervoor dat de reiskosten over alle dagen (dus ook de ziektedagen) uitbetaald worden, of worden er alleen over de gewerkte dagen reiskosten betaald?

 

Alvast dank voor je hulp.

Mvg.

 

Asha

hennysonnenschein
CONTRIBUTOR **
door hennysonnenschein

Hoi, ik moet ook altijd een handmatige actie doen als een zieke werknemer weer gaat opbouwen met werken. Wel weet ik van bestaan van lc 3590. Echter ik moet het wel altijd narekenen hoeveel een mw. zou moeten krijgen. Klopt niet altijd. 

Preadyz
CHAMPION **
door Preadyz

Het systeem blokkeert automatisch de betaling van reiskosten na x dagen ziekte, ongeacht percentage ziek. Als medewerker bijvoorbeeld ziek is per 1 april en gaat per 15 mei weer gedeeltelijk werken, dan leg je onder vaste looncomponenten 3590 met waarde 0 vast per 15 mei. Hierdoor wordt de blokkade reiskosten opgeheven en wordt reiskosten betaald alsof de medewerker niet ziek is. Hierbij wordt voor afstand en dagen naar de sectie reiskosten (of zo nodig rooster) gekeken.

 

 Als de medewerker normaal 4 reisdagen in de reissectie heeft staan maar gaat op 15 mei eerst 2 dagen weer beginnen, dan maak je in de reissectie per 15 mei een nieuw record met 2 reisdagen. 

 

3590 met waarde 0 regelt dus wel reiskosten ongeacht ziekte, reissectie bepaalt hoe bedrag reiskosten wordt berekend.

door Rene van Jole
Status changed to: Status: In onderzoek

Hartelijk dank voor je idee.
Graag houden wij in de gaten hoeveel stemmen je idee krijgt. We zullen vervolgens op basis van het aantal stemmen in combinatie met de strategie van het product je idee al dan niet op de backlog opnemen. We zullen je via dit idee op de hoogte houden van de status.

Toelichting mbt de statussen vind je ook in FAQ

hennysonnenschein
CONTRIBUTOR **
door hennysonnenschein

Is prima idee want bij gedeeltelijk ziek dienen we steeds te kijken hoeveel dagen er gewerkt wordt voor de reiskostenvergoeding. 

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

Je idee heeft de status "realisatie waarschijnlijk" gekregen, daarmee is het op de Roadmap geplaatst onder nummer VHPCNL 3056. 

Dat het op de Roadmap staat betekent niet dat het verzoek altijd op korte termijn kan worden ingepland. Het aantal ideeen is vele malen groter dan we kunnen realiseren waardoor het best nog lang zou kunnen duren voordat uw idee ingepland kan gaan worden. Voor meer informatie over deze en andere statussen verwijzen we je graag naar de FAQ