Mijn Communities
Help
Khadija Boussatta
CHAMPION **

rapportage Loonkosten op kostenplaats/afdeling

door Khadija Boussatta
Status: Realisatie waarschijnlijk

Het is op dit moment niet mogelijk om een rapport te maken van de loonkosten per werknemer en per afdeling/kostenplaats of een rapport waarin je de afdeling/kostenplaats kunt filteren, alleen een totaaloverzicht van de loonkosten per werknemer per contract is mogelijk. Graag willen we het verzoek inschieten dat het mogelijk gemaakt wordt om ook de afdeling/kostenplaats in het overzicht weer te geven.

14 Opmerkingen
door Rene van Jole
Status changed to: Status: In onderzoek

Hartelijk dank voor je wens.
Graag houden wij in de gaten hoeveel stemmen je wens krijgt. We zullen vervolgens op basis van het aantal stemmen in combinatie met de strategie van het product je wens al dan niet inplannen. We zullen je via deze wens op de hoogte houden.

door Nick Terhorst

@Khadija Boussatta dank voor je verzoek. Dit gaat opgelost worden in het rapport "Loonkosten per dimensie" in Visma.net HRM Analytics

door Rene van Jole
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk
 
jimdh
CONTRIBUTOR **
door jimdh

@Rene van Jole Onze wens is om het handmatige deel van het verwerken van de journaalposten te
beperken. Het handmatige deel is nu nog het toevoegen van de afdelingen en het toevoegen van
data veld per component. Horen graag wanneer dit gerealiseerd kan worden.

door Nick Terhorst

@jimdh kun je toelichten wat je bedoelt met het "handmatige deel van het verwerken van de journaalposten"

wtentije
CONTRIBUTOR ***
door wtentije

JP overzichten moeten ook de funkties een selectiemogelijkheid of het moet een standaard vast gegeven zijn

maw KPL/AFDELING en funktie medewerker moet geselecteerd kunnen worden 

binnen de JP

jimdh
CONTRIBUTOR **
door jimdh

@Nick Terhorst  Op dit moment is het handmatige deel wat ik o.a. toevoeg in de export het jaar en de maand.

Voorbeeld kolom Salariscomponent: Visma2022-11 43141 inh fiets TB.  Visma2022-11 voeg ik  handmatig toe in het Excel export in de regel salariscomponent.  Afdeling is bij ons op de kostenplaats gezet echter voldoet het niet aan het inlezen in ons financieel pakket Tobias. Als voorbeeld KP 5102 geeft Visma aan, ons financieel pakket moet het 102 zijn anders kan ik het niet inlezen. In kolom kostenplaats neem ik dan deze formule =RECHTS(L30;3) en voeg dit handmatig toe zodat 5102, omgetoverd wordt naar 102.  Vervolgens als salariscomponent 43141 Inhouding Fiets TB meerdere fietsen betreft want het component geeft bulk informatie aan moet ik dit bedrag uitsplitsen in bijvoorbeeld 10 regels, lees 10 fietsen. Als extra handmatige stap moet ik bij de splitsing ook het personeelsnummer handmatig erbij zoeken en toevoegen iedere maand. 

Hoor graag of hier verbeteringen in zijn te vinden. Alvast hartelijk dank

jimdh
CONTRIBUTOR **
door jimdh

@Nick Terhorst Beste Nick we zijn nu bezig met de automatisering kun je nog op bovenstaande antworden? 

 

Nick: Kun je toelichten wat je bedoelt met het "handmatige deel van het verwerken van de journaalposten"

Jim: 

Op dit moment is het handmatige deel wat ik o.a. toevoeg in de export het jaar en de maand.

Voorbeeld kolom Salariscomponent: Visma2022-11 43141 inh fiets TB.  Visma2022-11 voeg ik  handmatig toe in het Excel export in de regel salariscomponent.  Afdeling is bij ons op de kostenplaats gezet echter voldoet het niet aan het inlezen in ons financieel pakket Tobias. Als voorbeeld KP 5102 geeft Visma aan, ons financieel pakket moet het 102 zijn anders kan ik het niet inlezen. In kolom kostenplaats neem ik dan deze formule =RECHTS(L30;3) en voeg dit handmatig toe zodat 5102, omgetoverd wordt naar 102.  Vervolgens als salariscomponent 43141 Inhouding Fiets TB meerdere fietsen betreft want het component geeft bulk informatie aan moet ik dit bedrag uitsplitsen in bijvoorbeeld 10 regels, lees 10 fietsen. Als extra handmatige stap moet ik bij de splitsing ook het personeelsnummer handmatig erbij zoeken en toevoegen iedere maand. 

Hoor graag of hier verbeteringen in zijn te vinden. Alvast hartelijk dank

Sumeyye
CONTRIBUTOR **
door Sumeyye

Wij hebben dezelfde wensen!

In 2021 zijn wij klant geworden van Visma, hiervoor waren wij klant bij een andere softwarepakket.

Hier waren de loonkostenrapportages wel voorzien van kostenplaatsen.

 

Wij waren onder de indruk dat dit bij Visma niet zo was.

Wij kregen toen van de consultants te horen dat dit mogelijk in de tweede/derde kwartaal van 2021 geïmplementeerd zou worden.

Tot op heden is dit helaas niet gebeurd.

 

Wij halen de kostenplaatsen uit Visma HR. Dit is helaas niet nauwkeurig (bij tussentijdse wijzigingen tussen de teams). Ook voor halfjaarlijkse/jaarlijkse rapportages is dit een belemmering voor onze organisatie.

 

Hopelijk kan dit zo snel mogelijk gerealiseerd worden.

 

door Rene van Jole

Goedemiddag Summeyye, 

 

Het rapport loonkosten met dimensies is ons inziens beschikbaar in Visma.net Payoll omgeving waar de uitsplitsing obv Dimensies wordt ondersteund 

 

Wat wordt hieraan nog gemist ? 


Groeten

Rene

Sumeyye
CONTRIBUTOR **
door Sumeyye

Goedemorgen Rene,

 

Excuses voor mijn late reactie, ik had geen melding gekregen van je bericht.

 

Ik zie inderdaad dat deze rapportage beschikbaar is, maar is dit dan nieuw?

Hier was ik namelijk niet van op de hoogte.

 

Dit is inderdaad een handig rapportage, alleen zie je hierin de looncomponenten niet terug.

Dus als je zou willen inzoomen kom je niet heel ver met dit bestand.

 

Begin 2021 heb ik samen met een consultant  een rapportage opgezet die ik kon gebruiken voor de rapportages.

Die gaf toen aan dat de kostenplaatsen nog niet aanwezig was binnen payroll en dat ik hiervoor een overzicht moest downloaden binnen HR. Sindsdien download ik dit bestand en verwerk ik het via verticaalzoeken in mij rapportage bestand, zodat ik de afdelingen/dimensies dus kon zien.

Ik gebruik het rapportage loonkosten teamanalyse en daar zie ik de dimensies niet terug. Kan dit wel gekoppeld worden?

 

Wat ik mis in het bestand loonkosten met dimensies is het inzoomen op componentniveau.

 

Ik hoor graag van je.

 

Sumeyye
CONTRIBUTOR **
door Sumeyye

@srene , zou ik je telefonisch hierover kunnen spreken?

door Rene van Jole

Goedemorgen, 

 Loonkosten per dimensie toont inderdaad alleen de loonkosten. Dit rapport is gedocumenteerd in

https://community.visma.com/t5/Kennisbank-Visma-net-Payroll/Release-notes-Visma-net-Payroll-v-229/ta...

 Het is mogelijk om dimensies voor andere componenten te tonen in een zelfgedefinieerd rapport.

 

Inhoudelijk kan ik u niet verder helpen hiervoor kunt u contact opnemen met een consultant of Service Desk voor inhoudelijke vragen en of ondersteuning 

Sumeyye
CONTRIBUTOR **
door Sumeyye

Goedemorgen Rene,

 

Bedankt! 

 

Met vriendelijke groet,

 

Sumeyye